Sunday, June 21, 2020

Gezellig weekend

Wanneer je de beschikking krijgt over een nieuwere laptop is dat fijn (stuk sneller), maar kost dat eerst wel even tijd. Alles installeren, organiseren en overzetten van de oude. Nieuwere programma's (we maken even een sprong in de tijd) en dus werkt alles net even anders. Een van de voordelen van een nieuwere laptop is dat het opstarten een stuk sneller gaat! Dat nodigt meer uit tot nog even een berichtje schrijven, want eerst kon ik nog wel even wat klusjes doen voordat alles was opgestart...en moest ik vooral niet te veel bewerkingen achter elkaar willen opstarten. Van dit apparaat doet de accu het ook nog goed, dus kan ik er ook mee op de bank.

Goed, daar was ik vandaag dus druk mee tussen het wassen, strijken en andere huishoudelijke klusjes door. Gisteren was het geen klusjesdag, maar handwerk/bijpraatdag. Gezellig bij een vriendin in de tuin bijgepraat, show & tell van onze brei/haak/quiltwerken, advies over tussenrandjes, waar kun je het beste bloem kopen en o ja, wat was ook alweer de naam van die ene vulpenwinkel.

Kortom er kwam een scala aan onderwerpen voorbij: we hebben dan ook diverse hobby's gemeen.
Aangezien we elkaar al een hele tijd niet gezien hadden, was er heel wat om te laten zien. Ik had dus ook een paar tassen meegenomen met projecten.

Een voor een kwam alles uit de tassen: breiwerk, nieuw boek, shawl, gehaakte blokjes en een to-do-lijstje voor deze dag. Fijn om al die inspiratie te delen.
Vast spieken in het boek van Sue Spargo: dat staat nog op mijn verlanglijstje.
Op de foto hieronder ligt mijn op de achtergrond mijn breiavontuur, daar moet ik hoognodig ook weer mee verder. Moet eerst weer wat patronen tekenen en wat technieken uit proberen.
Op de voorgrond mijn Schelpen in het zand shawl. Daar ben ik bezig met draadjes afhechten: dat zijn er heel veel en daar wil ik niet mee wachten tot hij helemaal af is. Dat stond dus op mijn lijstje, maar daar ben ik niet aan toegekomen...Wel een heleboel andere draadjes afgehecht.
Maar goed, meestal zijn mijn lijstjes langer dan de dag.

De komende dagen wordt het weer warm...net zo als vorig jaar om deze tijd. Toen was het ook heel warm. Met groep 8 ging ik toen mee op kamp en was het boven de 35 graden Celsius. Ik herinner me dat we de kinderen geen 5 km terug lieten lopen vanaf het zwembad. Met een paar auto's heen en weer gereden om iedereen terug te brengen.
Een uitje naar de mergelgrotten ging gepaard met de waarschuwing om langzaam weer naar boven te gaan vanwege het grote temperatuurverschil!

Waar ik altijd het meeste aan moet wennen is de hoge temperaturen in de nacht. Ik slaap dan minder goed, dus bijtijds naar bed...mag met een boek, maar wel alvast horizontaal. Geen schermtijd meer...

Een fijne week gewenst.
Groet,
Françoise





No comments:

Post a Comment