Wednesday, May 6, 2020

Sparkling Pieces in de tuin

De afgelopen week heb ik eindelijk mijn april diamantjes afgemaakt en de lange rij aan de voorgaande rijen gezet. Het begint al wat te worden. Om voor wat variatie in kleur te zorgen heb ik verschillende dozen met stoffen te voorschijn gehaald en heerlijk gestruind tussen mijn stoffen. Er zitten toch nog heel wat schatten verstopt in die dozen. Ik was als eerste op zoek naar een oranje lapje voor koningsdag.


Natuurlijk had ik ook een #blijf thuis lapje nodig. Dit huisje is afkomstig van de stof die ik gebruikte voor het geboortequiltje van Mr. X. Het quiltje staat op het geboortekaartje. Een dierbaar stofje dus.
In april was het ook Pasen. Een paar gezellige paaskonijnen (in plaats van de haas)
En gelukkig hadden we in april ook een paar dagen regen. Wat was het ontzettend droog in de tuin. Ik ben helemaal niet zo van het sproeien, maar al mijn zaaigoed moet het wel gaan doen, dus liep (en loop) ik met gieters in het rond. Door de regen is het nu in ieder geval niet meer zo stoffig!
Heel veel heb ik niet gequilt de afgelopen tijd. 's Avonds vaak met een breiwerk op de bank (we hebben DVD's te voorschijn gehaald met alle seizoenen van Magnum en Las Vegas...) en in het weekend doe ik heel veel in de tuin.
Dat resulteerde wel in een soort van pergola, waar niet alleen een blauwe regen en klimroos over heen mogen groeien, maar waar je ook prima quilts aan kunt hangen om te fotograferen. De palen zijn lekker hoog, dus grote quilts gaan hier zeker passen!
Nu met een paar wasknijpers de banen van de Sparkling Pieces vastgezet.
En al was de regen goed voor de tuin, het zonnetje is toch wel heel fijn!
Tussen de middag en na het werk nog lekker even zitten en dromen van alles wat nog gaat groeien en bloeien. Komend weekend kunnen de dahlia's de grond in en ik maak intussen lijstjes voor bloembollen. Dit najaar moet het toch echt maar eens gebeuren: veel bollen de grond in!
Mijn inspiratiebron voor prachtige combinaties is Carien van Boxtel.
Kijk maar eens op Instagram bij https://www.instagram.com/carienspolaroids/
Haar foto's en werk doen mij dromen van heel, heel, heel veel bloembollen in de tuin. 
Wist je dat er een Tulipa Françoise bestaat? Deze staat op mijn lijstje, al was het maar vanwege de naam. Zo ben ik nog op zoek naar Tulipa Muriel...dus mocht je een kweker weten die deze in zijn collectie heeft? Laat het me weten.
Achterkant

Geniet van het heerlijke voorjaar, de bloemen, de bloesem, het fluitekruid.
Of gewoon dat bosje tulpen van de supermarkt. 

Met groet,
Françoise



No comments:

Post a Comment