Thursday, May 21, 2020

Familiebezoekjes

De afgelopen week stond in het teken van familie (naast de gewone zaken zoals school en werk).

Het was hoog tijd om met Mr. X een bezoekje te brengen aan de diverse opa’s en oma’s, hij is zo hard gegroeid... anders herkennen ze hem niet meer.

Vrijdagavond reden we naar Den Haag, fijn zonder files, geen avondspits te bekennen.
We namen zelfgemaakte mondkapjes mee: er wordt daar nog wel eens getramd!



Op zondag reden we naar Rotterdam, onze bestemming was mijn schoonvader die opgenomen was in het Erasmus MC. Fijn om er een paar uur te zijn. En het uitzicht op 11 hoog is spectaculair. Het depot van het Boymans in aanbouw, de markthal nog net te zien, het Shell-gebouw aan het Hofplein en nog veel meer.

Rijdend langs het water is de stad indrukwekkend: de bruggen, boten, de oude en nieuwe gebouwen. Ik vind het heerlijk wonen in Brabant, maar mijn hart gaat toch ook altijd wat sneller kloppen als ik de Brienenoordbrug over rijd.

Vandaag bezochten we Nijmegen, op naar nog een oma. We hadden daar al gereserveerd voor de Vierdaagse...we grapten dat we straks in juli ons op maandag gewoon gaan melden op de Wedren en dan heel verbaasd kijken dat er gewoon auto’s geparkeerd staan.
Geen vierdaagse, wel een souvenir:




We hielden het nu maar bij de achtertuin waar het goed toeven was en zijn weer helemaal bijgepraat over onze breiwerken!

Fijn dat we iedereen weer even gezien en gesproken hebben, zonder knuffels en kussen weliswaar. Het was ook heerlijk om te kletsen over hobby's. Dat begin ik toch wel te missen, gewoon een avondje gezellig breien, beetje kletsen, elkaar inspireren. Ik heb helaas geen collega’s die er ook maar iets van begrijpen.





Nu zit ik nog heerlijk in de tuin, bloggend vanaf mijn telefoon. Niet de meest handige manier, maar wel praktisch dat het kan. Ik wil nog niet naar binnen...

Nog fijn een paar vrije dagen voor de boeg. Op tijd op staan om al vroeg in de tuin te werken en ik wil om 9.00 uur bij de milieustraat zijn. Ik hoop dat er dan nog geen rij staat...

Groet, Françoise

No comments:

Post a Comment