Monday, April 22, 2019

Inspiratie

Vorige week zaterdag naar Rijswijk geweest, Patchwork & Quiltdagen bezocht en geïnspireerd terug gekomen.

Mijn moeder, Inge Duin, "hing", dus dat gingen we samen even bekijken. Ze was een van de Nederlands geselecteerd voor de EQA. Klik op de link om al het werk te zien.

Zelf blijf ik het werk van Janet Bolton inspirerend vinden. Kleine verhaaltjes in applicatie. Het ziet er zo simpel uit, maar dat is het zeker niet.
Ik kocht haar nieuwste prentenboek en liet het (uiteraard) signeren. Zelf wil ik dit toch ook eens proberen en afgelopen week heb ik een paar ideetjes gekregen (want je moet eerst wel enig idee hebben van wat je onderwerp zal zijn...je kent het wel die lege bladzijde).
Thuis aan de slag met de mysterie quilt. Het patchwork is klaar, nu nog heel veel appliqueren.

En natuurlijk moesten er nog kilometers gemaakt worden gisteren. Er stonden er 15 op het programma. Zelf een rondje uitgestippeld in de buurt. Handig zo'n kaart met knooppunten.

Prachtige plekjes vlak bij huis, wandelend langs de Dommel en Essche Stroom.
Zo zagen we ook de pas aangelegde vlechtheg bij landgoed Bleijendijk. We hadden er al wel over gehoord, maar nu dan ook gezien. Mooi stukje landschap.


Een Paasdessert mocht natuurlijk ook niet ontbreken. Meringue bakjes met aardbeien en slagroom, heerlijk!

Onze route voor volgende week ligt ook al uitgestippeld klaar. Volgens schema dan 20 km...we laten ons net buiten Vught afzetten en lopen dan naar de Efteling...Mooi doel om naar toe te gaan.
Nog een fijne tweede Paasdag, geniet van de zon.
Hier hangt de was al buiten...iets met maandag=wasdag (meestal is zondag mijn wasdag, maar nu maar eens verschoven).

Groet,
Françoise

No comments:

Post a Comment