Sunday, December 16, 2018

Op naar Kerst

Op weg naar Kerst zie je bij steeds meer mensen de Kerstversiering in en om de huizen verschijnen.
Van hele grote stijlvolle Kerstbomen naar een huis vol met ballen, lichtjes in alle kleuren en een overdaad aan versiering. Echt, ik kan het je aanraden om rond 17.00 uur een rondje te wandelen door een woonwijk.

Zelf heb ik ook maar weer wat dozen met ballen naar beneden gehaald en de raampartijen van een randje ballen voorzien.
Natuurlijk moest ook het kerstservies uit de doos. Plaats gemaakt in de keukenkast; de dagelijkse bordjes in de doos met wat gewone bekers en het kerstservies in de kast. Gewoon voor dagelijks gebruik: ontbijtbordjes, kopjes voor de koffie en bekers voor de thee. Natuurlijk een theepot en een groot bord voor lekkers.

Het is inmiddels al weer een aantal jaar geleden dat ik elk jaar wat van dit servies van de Sint kreeg.


Woensdag heeft Mr. X een kerstmarktje op school. Groep 8 houdt een verkoop van kerststukjes etc. om geld te verdienen voor hun eindkamp. Dat betekent dat ik vandaag wat uurtjes in de keuken door bracht om sneeuwmannen te maken (meringues), koekjes bakte en deze glazuurde. Ik heb de zoete lucht nog in mijn neus. Woensdag nog 60 gingerbreadmannetjes van wat glazuur voorzien. Het zijn er best veel...als ik dat vooraf geweten had, dan was de helft van het recept ook genoeg geweest.


Kortom: Heel Holland Bakt zo ongeveer, maar dan in mijn eigen keuken.
En ja, ook dan is het altijd weer een soort ontploffing van kommen, bakjes, spatels, nog meer bakjes, kommen en andere afwas...


Mijn kopje voor mijn ontbijtthee staat al klaar in de kast. Wat zal het goed smaken.

groet,
Françoise

No comments:

Post a Comment