Tuesday, November 20, 2018

Nog meer inspiratie

Op vrijdag kocht ik nog meer dan alleen wat knoopjes. Ik had wat zakgeld meegekregen!
Zo bezweek ik voor dit boek met prachtige patronen om sokken te breien. 1 bol wol kreeg je erbij...toen moesten er natuurlijk nog wat kleurtjes bij, want alle sokken zijn met minimaal 3 kleuren gebreid. Nu nog een paar kiezen.
Aan het begin van mijn opruimmaand had ik mezelf beloofd dat ik een beloning zou krijgen als ik het volhield. Eerst dacht ik aan een bakboek, maar die kan ik beter aan de Sint vragen.
Dus werden het twee breiboeken over Brioche knitting. Vorig jaar had ik deze boeken al gezien, toen viel mijn oog er op door de naam brioche: die kende ik alleen van het bakken. Toch een beetje bakken dus. Nu kocht ik ze overigens niet op de beurs, maar via internet. Ik kon niet wachten...(en overigens heb ik ze op de beurs ook niet zien liggen, dus was het maar goed ook dat ik niet heb gewacht.)
Lekker technische lectuur. Ben begonnen met lezen en ga eerst nog maar eens wat proeflapjes breien voordat ik aan de sjaal begin met het garen dat ik wel vorig jaar al kocht. Hoe blij kun je zijn met een paar boeken.

Nog meer op breigebied. Nog een paar sokkennaalden van de juiste dikte en een setje van drie naalden om rond te breien, in plaats van met 5 naalden. Ook dat is leuk om uit te proberen.

Nu nog wat tijd, maar eerst mijn schouder nog rust geven. Gelukkig heb ik nu wat oefeningen en tips.
Rust betekent: alles met mate en mijn muis naar de linkerkant verhuisd van mijn laptop. Dat is wel even wennen, want het gaat wat minder snel. Maar ook dat kan geen kwaad.

Veel quilt en breiplezier.
Françoise

3 comments:

  1. Wat een prachtige boeken.
    Vooral die fresh brioche.
    Hoop dat je snel tijd vind om het uit te proberen.
    Ziet er niet zo simpel uit...

    ReplyDelete
  2. Piep veel plezier van je boeken, wol en herstel van je schouder knuf

    ReplyDelete