Tuesday, August 15, 2017

Vakantiedag nummer 03

Het perfecte vakantieweer: niet te heet, niet te koud.
Gewoon precies goed om in de tuin te zitten met een boekje en een handwerkje.

Hieronder blokje 04 van het blokje per week van DutchMQG.
Als blokje alleen een beetje sneu.


Maar als je het gaat herhalen wordt het super. Dat had ik al gezien toen ik het overnam in EQ7 om het patroon te schrijven.
Gisteren speelde ik even met een collage app op mijn telefoon.
1 blokje en dan herhaald en gedraaid.
Je kunt je moderne telefoon op vele manieren gebruiken.

Naast lekker luieren in de tuin moest ook de (korte) vakantie voorbereid worden.
Mijn brei-avontuur moet mee en ik moest het volgende randje nog ontwerpen.
De boeken in gedoken voor een geschikte basis en na wat aanpassingen om het passend te maken rolde er een patroon uit de printer.

Ik kan de komende dagen aan de slag. Al is dit uiteraard niet het enige dat mee gaat.
Mijn haakwerk: nog maar 12 blokjes afmaken, dat lukt misschien wel in de auto.
Maar ja, misschien wil ik ook nog patchen of borduren. De limiet is 1 tas met hobbyspullen. 
Nu is het tijd om alle spullen bij elkaar te zoeken voor een aantal dagen Oostvoorne. Logeren op een zeilboot...strand in de buurt etc.
En natuurlijk moet het huis opgeruimd en enigzins schoon achterblijven. Hebben jullie dat ook als je op reis gaat? Het liefst ga ik op het laatst met de stofzuiger door het huis en trek dan de voordeur achter me dicht.

groet,
Françoise

2 comments:

  1. Ja, die stofzuiger en dan liefst ook nog met de dweil er achteraan.

    ReplyDelete
  2. Ja, verschrikkelijk. Onze kinderen hadden het lacherig over "mam's vakantiestress". Het gaat over, tenminste... het is echt een stuk minder geworden in de loop der jaren. Veel plezier op reis!

    ReplyDelete