Thursday, January 19, 2017

Restverwerking en recyclen

Quilters staan er om bekend dat ze uitstekend quilts kunnen maken van restjes. Scraps wel te verstaan.
Sommigen doen dat met hele kleine stukjes, andere volgens richtlijnen voor kleur, dessin of wat dan ook. Jaren geleden begon ik aan een quilt, waarbij we dan ook nog ruilden van restjes. Restjes van anderen zijn namelijk ook zo leuk.

Het bericht vind je hier:  18 januari 2010
Daarna helemaal niet meer mee verder gegaan, maar eerder deze week toen ik moe was, maar wel wat wilde doen heb ik de bak met strips er bij gepakt en een blok afgemaakt.

Een ander leuk bericht over hergebruik vond ik bij: http://blij-dat-ik-brei.blogspot.nl/ en meteen mooie patronen erbij.
Hier gaat het over serieus recyclen van kleding tot garen in Italie bij www.borgodepazzi.com
Vorige week kocht ik prachtig garen van dit merk, dus een bericht over recyclen wekte mijn interesse.
Ze maakten ook een mooi filmpje:

Het scheiden van ons afval werkt dus echt!

Op naar de restjes...(lapjes, garen....etc.)

Françoise



No comments:

Post a Comment