Sunday, January 31, 2016

Op schema

Er zijn van die weken dat je zo lekker op schema kunt liggen.
Op maandag leek het wel lente. dat vonden de krokussen in de voortuin dus ook.

Op woensdag was er heerlijke post: het pakket voor de mysterie is binnen!
 Nog even van genieten voordat ik de stoffen ga wassen. Er zit gevaarlijk batikblauw bij, daar heb ik zo mijn ervaringen mee...

En met allerlei nieuwe projecten in het vooruitzicht, moest er worden opgeruimd, ruimte gemaakt en kwam ik een blok tegen (als laatste van de 8 uit een serie) dat nog steeds niet af was.

Nu inmiddels dus wel!

Dat ene blok was echt blijven liggen: de andere 7 waren allang af.
Hier zie je ze allemaal nog even bij elkaar.



Maar hoe zal ik ze nu eens aan elkaar gaan zetten? Wat doe ik er bij, tussen, langs?
Ik weet het nog niet. De blokken zijn in ieder geval af...en over de rest denk ik nog even na.

Van mijn donderdagavond quiltcursisten/vriendinnnen kreeg ik dit prachtige boek. Als tegenprestatie ga ik een nieuwe quilt ontwerpen die we allemaal kunnen maken.
O, wat een heerlijk boek. Prachtige vesten staan er in...ik ga er eerst lekker van genieten en dan eens beslissen welke ik ga breien.

Eerst poets ik mijn Noors op en brei een paar polswarmers uit het boek. Kan ik een beetje oefenen op het Noors en hoe het boek te lezen.
Het garen past bij de sjaal die ik brei (sampler II van Wieke van Keulen), wordt dat meteen een mooi setje.
Natuurlijk moest er meteen gerekend worden want het garen heeft niet dezelfde dikte als het garen in het boek, maar dat vind ik niet erg. Ik hou wel van dat gepuzzel.

En ondertussen ben ik ook met een nieuwe quilt begonnen. Het spookte al wat langer door mijn hoofd, maar door mijn nieuwe breiboek werd ik extra geïnspireerd...
En het was er prima weer voor dit weekend.

Veel gedaan dus, voor mijn gevoel lig ik helemaal op schema!

Fijne week,
Françoise

2 comments:

  1. Mooie en vrolijke bloemenblokken!

    ReplyDelete
  2. Hoi Françoise, weer helemaal jouw kleurtjes! Heb jij dat nou ook? Breide ik 43 jaar geleden m'n eerste trui, leerde diverse mensen breien en toch moet ik steeds nog denken Noors, Iers, hoe zat het ook al weer? Het jacquard voor op het boek en ook de kleuren zorgen meteen al voor kriebelende breivingers. Het lezen van jouw dagboek hier houdt de opruim- en organiseermoed er voor mij ook lekker in. En dat is fijn! Vriendelijke groet, Anita

    ReplyDelete