Monday, August 17, 2015

Op stap in Nederland

En terwijl ik ging werken, ging Mr. X met opa fietsen. Van Vught naar Nijmegen met een overnachting. 74 km in twee dagen. Mr. X op een kleine fiets zonder versnellingen...Opa op een grote met 27 versnellingen...Niet helemaal eerlijk verdeeld, maar samen hebben ze het goed gered.

En aangezien we toch in Nijmegen waren konden we de volgende dag wel naar het Afrikamuseum.
Het thema deze zomer: VUUR
Dus zelf vuur maken (zonder lucifers)...
Er werden verhalen verteld, Djembé workshop met liedjes van de smid en nog veel meer.
De temperatuur was ook wel een beetje Afrikaans, bijna 30 graden Celsius.

De dag erna stonden we vroeg op. De reis ging per trein naar Hoorn om daar op de stoomtram naar Medemblik te stappen.

Op Amsterdam CS trakteerden we onszelf op wat lekkers. Wat hebben we gelachen om de teksten op onze bekers.

We kozen een Rotterdams rijtuig. Wel eerste klas hoor...dat zat toch wat beter.
Na de lange treinreis was het tijd voor de boot van Medemblik naar Enkhuizen, waar we aan wal gingen bij het Zuiderzeemuseum.

Natuurlijk gingen we naar de waterwerken, een nieuwe attractie waar je zelf aan de slag kan. Varen in een bootje en vooral veel met water spuiten. Helaas waren veel pompen al kapot en dat terwijl het nog geen vier weken open is.

Op weg naar het station in Enkhuizen kwamen we nog langs een mooi hekwerk.
En toen nog met de trein weer terug.... Al met al waren we ruim 12 uur onderweg, maar wat hebben we een plezier gehad. Veel gezien, heel veel gelachen en ons vermaakt.

Hier nog twee weken vakantie, dan gaan we weer in het schoolritme.

Groetjes,
Françoise

3 comments:

1. van Francoise naar FransWater is toch echt GENIAAL! Aan creativiteit geen gebrek, na het lezen van je blogje heb ik ook zin in een dagje uit of om een stukje te gaan fietsen. Fijne dag.

ReplyDelete
  2. Hoi Françoise, wat een leuke dingen zijn er toch te beleven in eigen land met kinderen. Jullie hebben er zichtbaar van genoten. Wij vinden het hier heel jammer dat de vakantie nog maar een weekje kort is. Geniet nog van de laatste week! Vriendelijke groet, Anita

3. Het is wel heel erg stil hier. Alles ok?