Sunday, April 28, 2024

Pfffff

 De afgelopen maand raakte mijn hoofd vol...vol met sokken, quilts, het huishouden, maar vooral toch door de wijzigingen op mijn werk. Het is inmiddels 3 maanden geleden dat we werden overgenomen en verhuisden naar een andere locatie. Aan de nieuwe locatie ben ik inmiddels wel gewend. Ik geniet van de mogelijkheid om te fietsen naar kantoor (en daardoor de natuur elke week groener zie worden), en ook het geroezemoes van de kantoortuin kan ik redelijk goed buiten sluiten.

De overname was natuurlijk met een bepaald doel en hoe dat bereikt gaat worden, is nog niet duidelijk. Ook mijn rol daarin ligt nog niet geheel vast. Natuurlijk zijn ook de verhoudingen onderling verschoven. De directeur is niet meer mijn baas, maar een collega en dat geeft regelmatig wat onduidelijkheid en daardoor wrijving. En daar waar ik anders in het weekend zelden met mijn werk bezig was, ben ik dat nu regelmatig wel in mijn hoofd. Kortom, het kost energie (en levert nu nog niets op...).

Gelukkig bestaat het leven uit meer dan werken (er zitten tenslotte 168 uren in een week, waarvan ik er maar 40 werk...) en gaat het op dit moment vooral over sokken. De sokken van de Sockmadness wel te verstaan. De ene na de andere ronde komt voorbij en aangezien ik door ben naar ronde 5 blijft er ook nog de "stress" van deadlines, wachten op een patroon en spanning of je gebreid hebt volgens patroon.


Tussendoor waren er ook nog de Patchwork en Quiltdagen in Rijswijk waar ik 2 dagen door bracht. Eén dag met mijn moeder en een dag met vriendinnen en als Angel bij het Quiltersgilde. Het blijft toch leuk al die lapjes. Er hingen prachtige quilts, van modern tot klassiek (of is dat andersom?) en daarmee voor elk wat wils. Inspiratie genoeg.
Ondertussen ben ik ook bezig met het uitschrijven van een breipatroon. Dat is wel even wat anders dan een quiltpatroon. Een breipatroon moet tot op de steek nauwkeurig...Dit patroon is voor een shawl passend bij de adventskalender van https://ateliersopra.com/yarn-advent-calendar-2024/

Als je het pakket voor 1 mei bestelt, krijg je een fijne korting. Welke kleur je moet kiezen? Ik zou het niet weten; ze zijn allemaal even prachtig. Ik heb ze nog niet kunnen vasthouden, maar de plaatjes van José die ik in Whatsapp zie zijn veelbelovend. En verder kan ik daar natuurlijk niets over verklappen. Ik brei momenteel proeflapjes om alle steken goed te berekenen en om het patroon zo eenvoudig en duidelijk mogelijk op te schrijven. Alle patronen van de sockmadness helpen daarbij. Elke ontwerper heeft zijn eigen manier van beschrijven en opschrijven.

Tussen alles door werk ik ook nog in de tuin. De dahlia's staan in potten (niet vertellen aan de slakken) en ik ontdoe de voortuin stukje voor stukje van onkruid. Hoogste tijd om daar allemaal vaste planten in te zetten, want mijn droom van allemaal bloemenzaaisels loopt alle jaren in de soep. Vandaag deed ik weer een paar m2 en zette daar meteen wat planten in die ik uit de achtertuin haalde. Ik deelde de ooievaarsbek op in kleinere pollen en verdeelde ze. Jammer dat we geen tuincentrum om de hoek hebben, waar je even een paar plantjes haalt en die dan meteen in de tuin zet. Als ik nu ga, dan kom ik met zoveel thuis, dan ik vervolgens te weinig tijd/energie heb om ze er tijdig in te zetten.  Nu verhuis ik een stukje achtertuin naar de voortuin en heb daarmee ruimte voor de dahlia's achter.

Koningsdag vierde ik tussen de lapjes. Gezellig met een quiltvriendin bijpraten en lapjes sorteren. Altijd leuk als je lapjes van jaren geleden tegenkomt: collectie zus, ontwerper zo. O, die had ik ook in een quilt etc. Een goede manier van opladen.

Nu nog even de laatste was ophangen. Ik hoopte op een droge dag, zodat het een en ander buiten aan de droogmolen kon, maar dat zat er niet in. Overigens moet ik dan eerst dat gat in de grond weer vinden. Dat is altijd weer een zoektochtje na de winter. Het gras zit er over heen gegroeid en die rode dop die er oorspronkelijk op zat, is al lang niet meer rood, maar gebleekt door de zon. Nu dus maar op zolder...

Ergens komende week komt er weer een sokkenpatroon: ronde 5. Mooi dat ik deze ronde bereikt heb. Vorig jaar deed ik voor het eerst mee en was mijn doel ronde 1 overleven. Dat is gelukt, want ik haalde ronde 6! Meteen de lat dus hoog gelegd, wie weet gaat het ook dit jaar lukken.

Iedereen een goede week gewenst.

Françoise

1 comment:

  1. Natuuuuurlijk gaat het je dit jaar ook weer lukken om ronde 6 te halen. Ik ga voor je duimen. En dan ben je gelijk toegelaten tot SWC, hoef je je daar niet meer voor te kwalificeren! Veel plezier en succes gewenst in de volgende ronde!

    ReplyDelete