Saturday, April 8, 2023

Lang weekend


 Inmiddels is het alwéér de 8e van de maand. Die sockmadness heeft hier flink toegeslagen en ik ben dan ook al weer twee paar sokken verder. In ronde 2 zat mijn team supersnel vol en dat betekende dat ik in ronde 3 er flink de vaart in zette. Mijn team heeft veel werkende breisters en dat betekent dat het snel gaat in het weekend. Wel geleerd dat tot ‘s avonds laat door breien niet altijd zinnig is. Ik kan dan beter op tijd naar bed gaan en een uur eerder opstaan…dat voorkomt fouten en dus uithalen.

Voor nu ben ik weer even “sokloos” en kan ik het huis opruimen en ga ik dit lange weekend in de tuin aan de slag en met mijn lapjes spelen. Ook hier nog wel wat te doen.

Naast al dat breien worden er ook al wandelend kilometers gemaakt. Vorige week was dit een route van 20 km vanuit Megen. Ik kwam door Dieden, Dedem en Deursen. Dorpen waar ik nog nooit van gehoord had. Mooie omgeving, veel kerken, kloosters en open veld. Dat was wat minder met de koude wind. De zon kwam door toen ik weer in de auto stapte.

Ook gaf ik nog de 2e les machinaal quilten bij Wietske in de winkel (Den Bosch) en zijn de lessen voor het najaar alweer gepland. Daarnaast nog wat verjaardagen: mijn moeder, een neefje en ik zelf. En zo vliegen de weken voorbij. Op het werk zeiden we het al: voordat je het weet is het jaar al weer om.

Afgelopen herfst stopte ik geen nieuwe bollen in de tuin, maar gelukkig komt alles van eerdere jaren gewoon weer op: narcissen groot en klein, tulpen in allerlei kleuren, blauwe druifjes  en de krentenboom staat in bloei. Wel stopte ik wat bollen in de grond die uit potten kwamen en gekregen  bakjes. Hoe leuk als die het dan ook gaan doen. Nu wordt het weer tijd voor de dahlia’s en het zaaien van de eenjarigen. Dit jaar maar niet binnen: onze Nacho en Hope zijn dol op bloemen en planten. Dat wordt dan dus geen succes.

Naast dol op de bloemen zijn ze ook nog steeds dol op de bolletjes wol en moet ik alles goed opruimen. Als je tegenwoordig in onze woonkamer kijkt kun je denken dat ik niet handwerk. Zelfs voor een minuutje gaat mijn breiwerk in een afgesloten tas of in een trommel. En boven de deur open laten staan van mijn naaikamer is vervolgens een groot pretpark voor poezen die de bolletjes wol feilloos weten te vinden.

Terwijl ik dit zit te typen heeft Nacho zich op mijn schoot genesteld, zo gezellig.

Ik wens iedereen fjne paasdagen, gezellig met familie of zoals ik doe: genieten van een extra dagje vrij om alles te doen wat ik leuk vind. Misschien moet je werken, ook dan heb je vast wel een momentje om te genieten van de zon, alles wat in bloei staat en een chocolade eitje.

Groet, Françoise

1 comment: