Sunday, June 27, 2021

Magie

 Eerder deze week was ik bezig met frivolité en bedacht hoe bijzonder het is dat je met een enkel draadje zoveel kunt doen. Je knoopt er twee op elkaar heen en je krijgt een kantje. Je weeft ze door elkaar heen en en je krijgt een lap stof. En dat knopen kan dan weer op veel verschillende Manieren: Breien, haken, frivolité of Macramé. Allemaal leidt het op Magische wijze tot iets Moois.


Terwijl ik dit typ hoorde ik de Motoren van de F1 brullen en won Max de wedstrijd. en om even bij Motoren te blijven. We noteerden de volgende autoMerken: Masarati, Mazda, Mercedes en Mustang. Geen auto zonder Monteur.

Magisch vind ik ook altijd de natuur. Hoe is het toch Mogelijk dat uit een enkel klein zaadje of een paar knollen in een een paar Maanden een complete plant groeit Met de Meest prachtige bloemen.


Bij handwerken horen ook Machines: lockmachine, breimachine naaimachine en onze Moderne apparatuur: smartphone, tablet, laptop en PC. Fijn als ze het doen, Maar als ze het niet doen...Bij handwerken horen voor mij blikjes en Mandjes...Mandje voor een breiwerk, een andere voor een haakwerk. Ze zijn er in soorten en Maten (Meters, Millimeters, Mijl, Meten, MondjesMaat, Mega).

In de keuken noteerden we deze week: Melk, Mok, Mandarijn, Menu, Meloen, Meel, Mango, Mais, Magimix en Maggie.

In de tuin: Margrieten en Madeliefjes.

Met zoonlief noteerden we ook nog wat Menselijke delen: Maag, Mond en Middenvoetsbeentje. En zonder zoon zou ik geen Moeder zijn. Nog steeds aan bijzonder en heerlijk avontuur.

De foto's zijn wat Magische plaatjes van tuin en handwerk.


Tot slot nog wat losse woorden: Moment, Mohair, Mokkel, Meuk, Matig, Mobiel, Meubels, Metaal, Mouw, Mantel, Muts, Maillot, Mama, Modern, Materiaal, Manege, Maan, Muis en Morgen.

Maak er nog een Mooie dag van,

Françoise


2 comments:

  1. Ik zag weer heel wat woorden waar ik niet aan gedacht heb bij de M :-)

    ReplyDelete
  2. Dat zijn weer een heleboel M-etjes, leuk!

    ReplyDelete