Monday, February 28, 2011

The day after....

Three days busy at the Handwerkbeurs: we have seen a lot of people. My voice was not on his best, but managed is....We were happy to have our own coffee, tea, chocolate and chips, because we had no time to go anywhere....

Drie dagen waren we druk op de handwerkbeurs in Zwolle: heel veel mensen gezien en gesproken. Gelukkig hadden we thermoskannen met koffie, warme melk (in de koffie), thee, chocolade en chips. Ook genoeg boterhammen, want tijd om iets te halen was er niet. En honger krijg je van dat harde werken. Maar het was superleuk. Leuke reacties, ook van veel niet-quilters. Ook verbazingwekkend wat mensen durven te vragen: om mijn patroon van de rozettenquilt te promoten, zat ik rozetjes te naaien op de machine....het begin van een nieuwe quilt...later meer....de vraag was: mag ik een stukje meenemen, dan heb ik de mal....of een half rozetje...dan weet ik thuis ook nog hoe het moet.....je zou bijna van je stoel vallen bij deze brutaliteit. Als je het patroon koopt heb je ook de beschrijving.....

Er was niet alleen van alles te zien op stoffen/quilt gebied, ook heel veel brei/haakgarens....ik heb nieuw garen gekocht voor de rand van mijn bloemetjesquilt (de gehaakte bloemetjes) en zat gisterenavond in bed te haken....en er waren ook kantboeken en materialen. Dus twee boeken gekocht en spelden. Vandaag had ik weer les en ik had zo de smaak te pakken dat ik de hele dag door ben gegaan. Nu kan ik niet meer verder, over twee weken op les vragen hoe het nu verder moet. Gelukkig heb ik een tweede kussen met een klein werkje erop.

Nu nog even het jubileumquiltje deel 3 afmaken: morgen is het alweer 1 maart: de lente gaat beginnen voor de meteorologen. Wat mij betreft mag de lente ook komen. Ik heb zin om buiten in de tuin te rommelen....en zonder handschoenen etc. op de fiets te zitten.

Verder verklaar ik de maand maart tot QUILTMAAND.... ik moet nog een heleboel doen aan de mysterie Fabricwonderland. Dus komende maand elke dag een stukje....Wie doet er mee? Maak elke dag een beetje tijd vrij voor quilten en je zult zien hoe het werk vordert!

Veel quiltplezier,
Françoise

1 comment:

  1. "Ook verbazingwekkend wat mensen durven te vragen: om mijn patroon van de rozettenquilt te promoten, zat ik rozetjes te naaien op de machine....het begin van een nieuwe quilt...later meer....de vraag was: mag ik een stukje meenemen, dan heb ik de mal....of een half rozetje...dan weet ik thuis ook nog hoe het moet...."

    Tja, als je zo alle stands van de beurs afgaat heb je zo een quilt bij elkaar gegraaid..... Ik vind dit bijna hetzelfde als wanneer mensen je vragen om een kopietje van een patroon, want dat is toch zo veel goedkoper dan een eigen patroontje kopen. Gelukkig zijn er ook nog eerlijke mensen die snappen dat een ontwerper ook moet kunnen blijven ontwerpen!

    Fijn trouwens om te horen dat het lekker druk is geweest. Ik sluit me aan bij de quiltmaand, speek ik erg vals als ik dan verder ga met patchen? Vrijdag moet het af zijn.....

    ReplyDelete