Wednesday, September 8, 2021

Rust, Reinheid en Regelmaat

 De R is weer in de maand...een nieuw schooljaar start, workshops en quiltbees starten ook weer op. In de vakantie toen de agenda leeg was, had ik het zelfde gevoel als in maart/april 2020 toen met de eerste lockdown de agenda's helemaal leeg geveegd waren. Wat een Rust...niet meer doen dan (thuis)werken, wandelen en handwerken, beetje zorgen voor huis en haard, maar geen verjaardagen, sportclubs, uitjes of wat dan ook. Natuurlijk was dat ook niet ideaal, maar de Rust was eigenlijk wel heel fijn. Belangrijk dus om dat af en toe in te bouwen.

Dahlia Vassio Meggos (meer dan 20 cm in doorsnede)

En al was de agenda toen leeg, in mijn hoofd is het nooit Rustig. Er plopt om de haverklap een nieuw idee op, denk ik ergens aan (terwijl ik met heel iets anders bezig ben) en Raak ik afgeleid. Enige Rust in mijn hoofd zou welkom zijn. Gewoon een paar knopjes uit zetten af en toe, als dat eens kon. Ook 's nachts kan ik in mijn dromen hele quilts breien (ja heus) en komen gebeurtenissen en plannen in de meest bizarre combinaties langs.

De andere R is van Reinheid. En in de context van het bovenstaande denk ik dan meer aan opgeruimd dan aan schoon. Het mag wat opgeruimder zijn in mijn hoofd en in mijn huis. Gelukkig is het komende maand weer opruimmaand met de D'ruitdaging van vriendin Hilde. voor meer info: www.yourganize.nl Ik doe al jaren mee en ik ben wel beter geworden in opruimen, maar het ook opgeruimd houden? 

Cosmea


Met enige Regelmaat moet de bezem er weer doorheen en kunnen we er weer even tegen. Maar met al die hobbyspullen in huis, blijft het een uitdaging. Zeker als je met meerdere dingen tegelijk bezig bent. En zo zie je dat alles met elkaar samenhangt. Als ik de Rust zou hebben om met 1 project tegelijk bezig te zijn, zou het hier opgeruimder blijven...

Maar ja, het is zo als het is en RUST ROEST

Met al die interesses kan ik wel heerlijk Rommelen in mijn werkkamer. Ik kijk Rond op Ravelry. Ik knip Ruiten voor een quilt, Rijg kraaltjes aan een draad, Snijd Reepjes voor een tweede quilt en tussen de Regels door brei ik Rustig verder. Dit keer niet aan een Roze Rok, maar aan een Rode trui. Soms moet je achteruit (Retour) breien, omdat je een keer niet oplette in een Rumoerige omgeving.

Roze Hibiscus

We doen nog even een Rondje door de keuken: Radijs, Room, Rookworst, Rozijnen en Rettich. Verder nog een blik in de tuin: Roos en Ranonkel. Laten we vooral de sport niet vergeten: Roeien (met de Riemen die je hebt), Rugby, Rolschaatsen, Rodelen en Ritmische gymnastiek. Prachtig vond ik het als jong meisje hoe met linten, bal, touw, hoepels en knotsen wordt gejongleerd. Lang niet meer gezien overigens.

En tot slot: Rupsje Nooitgenoeg. Wat heb ik dat veel voorgelezen!

Mijn voornemen was/is om weer met Regelmaat te bloggen. Gewoon een blog op de dag die bedoeld is voor de letters (vrijdag) en wat vaker schrijven om mijn hoofd leeg te maken...

Tot snel bij de S: Sokken en Sport, of SportSokken?

groet,

Françoise

Foto's: bloemen in mijn tuin. Een Rondje langs dit moois is altijd een mooi Rustmoment. Het blijft verbazen.


6 comments:

  1. Na de zomer is het alsof we een balans opmaken; wat was goed en wat moet anders, wat houden we erin en wat heeft het me gebracht...
    En je hebt zelfs goede voornemens!

    ReplyDelete
  2. Nou dokter Spock had het zo gek nog niet bedacht.

    ReplyDelete
  3. Ja na de zomer als alles weer begint is het ipruimen schoonmakenalles klaar voor de winter

    ReplyDelete
  4. Dat zijn 3 belangrijke R's. Vooral aan rust ontbreekt het vooral de laatste tijd. Maar dat hoor je bij iedereen hè.

    ReplyDelete
  5. Ja dat rupsje, de kinderen en ook de kleinkinderen kregen er nooit genoeg van.
    Zó vaak voorgelezen.

    ReplyDelete
  6. Ha, dat is weer een mooie blog vol met R-woorden!
    Ik ben nu helemaal geïntrigeerd door de opruimmaand trouwens. Misschien moest ik daar ook maar eens aan meedoen.

    ReplyDelete