Sunday, July 29, 2018

Vakantiedag nummer 1

De eerste vakantiedag ging gepaard met een koufront en wat regen. in dit geval betekende het dat het slechts 25 graden was.
Dat kwam heel goed uit, want vandaag was het tijd om het stof met vakantie te sturen, tijdschriften uitzoeken en andere zaken nog op hun plaats terug te leggen.
Dit alles in een echt vakantietempo, tijd voor de krant, een handwerkje, de Tour (chapeau Tom) en assistentie in de keuken waar Mr. X een taart aan het bakken was.

Vakantie verdient ook een nieuw projectje (toch?) Ik kwam een mooi borduurprojectje tegen: kleine geborduurde vierkantjes. Leuk, net patchwork en prima patroontjes voor mijn breiwerk wellicht.
Meteen goed voor mijn Frans. Nu heb je dat niet nodig bij een telpatroon, wel bij de conversaties in de Facebook groep.

Als afsluiting van de dag naar de Efteling. Gezellig druk, en het park ligt er prachtig bij. Onderstaand een van de borders. Prachtige combinaties, ik droom er van voor mijn tuin. Hij ligt er nu wat kaal bij: nieuwe planten na de vakantie...


Vandaag wasdag en nog wat poetsen, maar ook de vakantievoorpret van het inpakken. Handwerkjes voorbereiden, stapeltje boeken, wandelschoenen, bikini etc.

En wat fijn dat het zomers weer blijft, stel je voor...

Françoise


1 comment:

  1. Heerlijk: vakantie. Dat wordt genieten! Veel plezier.

    ReplyDelete