Sunday, March 18, 2018

Van alles en nog wat

De dagen vliegen werkelijk voorbij. Er is zoveel te doen in de 24 uur die een dag telt/heeft.
Hieronder in een vogelvlucht wat handwerkzaken die me bezig houden.

1. Ik maakte een warm, lang vest af. Heerlijk om te dragen buiten, als het niet zo koud is als nu. Komende week moet het weer lukken. Het ontwerp had allemaal knoopjes langs de boorden...dus heb ik mijn knopendoos omgekiept en knoopjes uitgezocht.
En vervolgens een hele dag knoopjes zitten naaien. Buiten lag sneeuw (zaterdag 3 maart), Mr. X was op kamp en de dag was voor mij. Luisterboek erbij en knoopje voor knoopje vastgezet.
Elk knoopje weer aanhechten en afhechten (als er dan 1 los gaat, dan gaat de rest in ieder geval niet mee).


Op naar het volgende vest.
2. Mysterie van Maaike: hiervoor moet er geappliqueerd worden. Eerst de uitdaging met de hoeveelheden stof. als je met resten werkt, is het soms wat meer gepuzzel, maar dat is zeker ook wel leuk. Alles is geregen, nu nog appliqueren met de hand. Langzaam maar zeker. Het volgende deel ligt al klaar...HELP.

3. De Olympische Spelen hielden ons hier ook in de ban. Jammer dat er van de Paralympische Spelen niet zoveel te zien is...En kijk eens wat een schattige vriendjes. De mascottes van de Spelen. Ik haakte ze niet zelf voor Mr. X, daar heeft hij een lieve oma voor...
Op de ondergrond nog een haakproject.

4. Nieuw breiproject. Vorig jaar kocht ik een prachtige streng garen in paars/roze, genoeg voor een kantachtige sjaal. Eerst een proeflapje en nu voor het echie. Handig om mee te nemen, want het wordt niet groter: die ene streng verandert van een bol in een sjaal...

5. En dan zijn daar natuurlijk de bloemetjes van maart. De drie gouden staan voor de medailles van de paralympische spelen...
Het is ontzettend leuk om te spelen met deze bloemetjes, eindeloos variëren.

6. En tot slot mijn quiltchallenge: ik lig op schema, 3 draadjes per dag (soms niets, soms 10 op een dag). Nog heel wat draadjes te gaan voordat de quilt klaar zal zijn, maar kom wel weer wat verder.

Zo, mijn "dagboek" is weer bijgewerkt. Leuk om later terug te lezen en projecten weer tot leven te laten komen.

Nu nog een paar draadjes...
groet, Françoise

1 comment:

  1. hallo Francoise heeeel lang geleden heb ik op een beurs een pakketje gekocht met een bosse bol zo noemde jij het toch maar pakketje/tasje kwijt en weer gevonden hoera bijna want er zit geen beschrijving meer bij heb jij die nog en wil je die naar mij toesturen m.vr.gr. lenie blankert

    ReplyDelete