Sunday, April 17, 2016

Van een sampler en een mysterie

Als je niet oppast loop je zo achter met het huiswerk van projecten. De eerste afleveringen worden op de voet gevolgd en meteen gemaakt. Er is een drang om meteen aan de slag te gaan. Maar verder in de tijd wordt dat minder, het nieuwtje is er af en als er dan een opdracht tussen zit die je niet zo aanspreekt is het heel gemakkelijk om het even te laten rusten.
Foute boel natuurlijk om op gang te blijven en daarom had ik vorige week maar eens even van alles voorbereid zodat ik goed de week kon doorkomen. En na wat uurtjes met de hand werken en een uurtje vanmorgen achter de naaimachine zijn er weer wat blokjes af.

Bonus blok van The Splendid Sampler. Dit moest er echt ook in. Een blok in mijn straatje.

Dit was echt niet mijn ding en ik besloot dan ook om hem niet te maken, maar na het zien van leuke resultaten op Facebook toch maar gemaakt. Nu ben ik blij dat ik het gedaan heb.

Een pittig paper-piece blokje. Gegeven snijmaten waren hier en daar wat krap. Les voor een volgende keer: toch eerst even nameten en dan pas snijden.

Ook deze af. Niet helemaal perfect, maar wel klaar. Dat stemt mij dan toch weer tot tevredenheid.

Deel 2 van de mysterie van Paleis het Loo. Niet veel werk, daarom ook maar vast aan de slag met de kroon. Kan ik mooi naast de machine leggen en steeds een stukje doen.

Vanmiddag maar weer eens wat blokken van The Splendid Sampler voorbereiden. Ik loop er nu nog twee achter, maar ze lijken niet al te moeilijk.

Nu eerst een administratief klusje, ook dat moet af en toe gebeuren. Lekker als dat achter de rug is, dan heb ik de rest van de dag 'vrijaf'om te kiezen waar ik zin in heb.
Dat kan van alles zijn: zevenblad bestrijden, haken, stofzuigen, met lapjes spelen, nog wat opruimen.
Kortom: een zondagmiddag om wat in en om het huis te rommelen, terwijl Mr. X al heerlijk met een vriendje aan het spelen is.

Veel quiltplezier,
Françoise

No comments:

Post a Comment