Saturday, March 18, 2017

Dear Lidy

Het is lang geleden dat ik met mijn Dear Friends quilt bezig was. Hoogste tijd om de blokjes die al lang kant-en-klaar tussen de lapjes lagen er uit te vissen, te strijken en aan de quilt te maken.
De lapjes die in van Lidy kreeg zijn vooral uit de jaren 70: Laura Ashley was toen polulair onder quilters. Al wisten we toen nog niet dat dit zo heette. Je maakte een patchworkdeken van de vierkantjes die je kocht of van de restjes van de gordijnen.


Bijna dagelijks denk ik aan Lidy, niet omdat we elkaar vaak zien, maar gewoon omdat ik bijna dagelijks langs haar huis rij om een klasgenootje van Mr. X op te pikken in het kader van carpoolen naar school.

Onze gemeenschappelijke deler is dat we naast quilten ook haken, breien en kantklossen.
Alhoewel dat laatste bij mij nu niet zo voor op staat.

En als recent project: we maken allebei de Mysterie van Paleis het Loo van Maaike Bakker.
We moeten snel wat afspreken om onze quilts naast elkaar te leggen.

Nieuw levensjaar, nieuwe kansen!
Dear Friends: ik heb je weer in het vizier.

Veel quiltplezier,
Françoise

ps. Zo'n zin in voorjaar, even een andere quilt op de achtergrond

2 comments:

  1. Hallo Francoise,
    Wat een leuke achtergrond heb je het patroon zelf ontworpen of gekocht?

    groetjes Gerda

    ReplyDelete
    Replies
    1. Beste Gerda, Eigen ontwerp. Dit paperpiece patroon komt uit het boek A Paper Pieced Garden van Maaike Bakker en mij. In het boek in het groot en hier als klein blokje. Je ziet hier een blokje dat steeds herhaald wordt in de achtergrond, lijkt het meteen een hele grote quilt.Ik zal de hele foto snel laten zien.

      Delete