Monday, February 13, 2012

Beton storten etc.

Elke dag kom ik langs de Zuid-Willemsvaart...waar schepen af en aan varen en door de sluis in het centrum van Den Bosch gaan. Als je met de fiets bent en een geïnteresseerde zoon hebt, dan zie je na een tijdje dat veel schepen er vaak komen...ze hebben zo hun vaste routes en bevoorraden bedrijven langs het water. Leuk om de namen te lezen van de schepen: zo heb je Marcel, Maurice, Res Nova, Vagebond en nog vele andere.
Marcel vervoert altijd materiaal voor de betonbouw, want hij legt aan bij de betonmaker langs het water. Daar zien we het lossen....Marcel lag al twee weken stil bij de betonmaker....ijs in het water en er werd geen beton gemaakt. De sneeuw bleef liggen op de bergen met zand en kiezels....maar vanmorgen was er weer actie....er werd beton gemaakt, later zag ik een betonwagen rijden en werd er weer beton gestort bij appartementen in aanbouw....

Dus: het vorstverlet is echt voorbij.....geen smoesjes meer....er moet echt even gebouwd worden...woensdag is er weer huisjes-bee en ik loop 12 dagen achter....(ja dat is dus van voor de sneeuw...). Ik heb geen foto's om te laten zien, maar wel een leuk weblog.....In Holland staat een huis, als ik naar deze huisjes en de fotografie kijk, word ik echt blij!

Wellicht tot woensdag bij de Huisjes-bee! Het geeft inspiratie en helpt bij achterstand in de bouw!

Veel quiltplezier,
Françoise

2 comments:

  1. Gelukkig is er bij mij geen beton meer te storten, zo langzamerhand zijn de meeste dozen uitgepakt.
    Heb deel 3 en 4 af en nu geen excuses meer : ik moet ook aan de huisjes!! Hoop woensdag even te komen, tot dan.
    Rose-Anne

    ReplyDelete
  2. Leuk dat je me linkt Francoise! Deze bouwvakker moet ook weer echt aan de slag, de bodem van de opslagloods is in zicht.
    Ik ben trouwens heel benieuwd naar het eindresultaat van je rozetjesquilt. Ik zag ze in Vijfhuizen, mooi! (maar ook wel klein!)

    Groetjes, Suzanne

    ReplyDelete