Wednesday, June 21, 2017

Aardse lijstjes

Na al het uithuizig zijn van de afgelopen tijd, werd het tijd voor zaken wat dichter bij huis.
Het was tijd voor lijstjes. Van dit soort lijstjes
 - Breiwerken overzicht
- Haakwerkjes
- Quilts in wording
- Huishoudelijke klussen

Gewoon om weer eens overzicht te hebben en dingen in de juiste volgorde af te werken.
Dus eerst dat zomerse vestje en dan pas die winterse deken.

We gingen ook nog uit eten en deze gezellige dikkerd zat bij de entree.

Het weekend was voor de huis-tuin-keuken klusjes. (dat stond ook op het lijstje)
De tuin is gewoon een klus...Hij zag er uit als de tuin van een vrouw met een full-time baan en zonder tuinman...
Of te wel: De jungle.
Daar moest wat aan gedaan worden. Met gepaste pauzes en niet te lang in de zon, werd er gesnoeid, gespit en gewied.
Met als beloning een heleboel eenjarigen.

Net als met lapjes zijn mijn ogen altijd weer te groot...
Want ze moeten natuurlijk ook nog de grond in. 
Daar verkijk ik me elke keer weer op.


Op zondag nog even er op uit. Er was Open Huis bij Tuinderij De Es en Kruidenrijk in het nabij gelegen Haaren. Op de fiets er naat toe.

Inspiratie genoeg voor bloeiende planten in de tuin...

Kijk en deze was er ook nog. Er waren meer kabouters die een kijkje kwamen nemen bij al dat bezoek. Speciaal voor de gelegenheid hadden ze mooie mandala's gelegd van bloemen en grassen.

Ik doe dat zelf wel eens op het strand met schelpjes, maar dit was ook erg leuk op de paden.
Ik kwam ze al eerder tegen op Flickr
Neem maar eens een kijkje, echt super inspirerend.

Jammer dat de muggen mij nu toch naar binnen jagen...
Ik word niet gestoken, maar ze zoemen om mijn oren en zitten voor het beeld.
Ook dat is vervelend.
Dat wordt dan een boekje in bed en lekker slapen.
Morgen weer vroeg op, het zuiden maakt zich op voor een hele warme dag.
En die lijstjes: die liggen vooral nog lijstjes te zijn.
Het voordeel van lijstjes van papier is dat ze niet meer door je hoofd dwarrelen.
Dat geeft een hoop rust.

groet,
Françoise





3 comments:

  1. Laat de lijstjes met dit weer maar even de lijstjes zijn vind ik. Heb er hier ook een paar hangen. Nu is het zaak het hoofd koel te houden en rustig aan te doen.
    Ondanks warmte een heel fijne dag en groeten aan Mr. X.
    Groetjes, Lenny

    ReplyDelete
  2. Nog anderhalve week en dan mogen we heel andere lijstjes gaan maken. Ben benieuwd naar het jouwe! Vr.gr. Anita

    ReplyDelete
  3. Perfect inspiration :) and what attention to detail! I admire and congratulate.

    ดูหนังออนไลน์

    ReplyDelete