Monday, March 11, 2013

Het was een drukke week!

Maar wel een week vol inspiratie...
Het begon met de voorbereidingen voor:
Les op dinsdag: ik zou aan Wietske (van de Bossche quilts) de palestrina- steek uitleggen. Nee, het heeft niets met Palestina te maken, maar het is een Italiaanse borduursteek en in Italië is er een dorp dat Palestrina heet. Het komt dus vast daar uit de buurt...
Regiodagen op woensdag en donderdag: twee dagen in Oisterwijk was ik te gast met de Quilterij. Altijd leuk om te zien hoe enthousiast quilters zijn...en er valt altijd nog wel weer wat te leren over kleur.
Mysterie op donderdagavond en vrijdagochtend: Het patroon was op tijd af, mijn blokje van de quiltrol patchte ik tijdens de lezing over kleur...

Ondertussen begon er ook een quilttentoonstelling hier in Vught. Daar had ik mijn quilts een week eerder al voor ingeleverd, maar vrijdagmiddag moest ik natuurlijk ook zelf even gaan kijken. Het is mooi om al dat verschillende werk bij elkaar te zien. Mijn eigen quilts hingen gezellig bij elkaar...en het werd me weer duidelijk dat ik toch wel echt van kleur hou...

 
Op de regiodag kreeg ik schattige hartjes (links) van een oude dame. Ze had speciaal aan mij gedacht, helemaal leuk toch. Verder mocht ik uit de schatten van vriendin M. wat hartjes uitzoeken...Dat was echt even snoepen. Ik bewaar ze voor mijn quiltrol.
M. is altijd bijzonder attent...cadeautjes vooral ook voor zomaar...dat zijn eigenlijk altijd de leukste: als je het niet verwacht.
Tussen alle bedrijven door wilde ik ook voor haar wat maken (kan bij haar quiltrol) en haakte ik deze 8 mini-hartjes. Het patroon van deze teeny-tiny hearts staat het blog van attic 24.
Je naait ze vast op een kartonnetje, een paar stickertjes ertussen en je hebt een persoonlijk cadeautje.

En als we het over hartjes hebben: hoogste tijd om daar wat aan te doen: ik liep een hele maand achter. De zondag was een goede dag om eens even een flinke inhaalslag te maken.
 Er kunnen er nu weer 9 aan elkaar worden gezet: weer een rij af...De volgende rij heb ik helemaal uitgezocht en dan loop ik langzaam weer in.
 
Op vrijdagavond was er ook nog eten en film: een mix van quilters en niet-quilters. Dit is echt een leuke formule: aanschuiven, met mensen praten die je niet kent...daarna een beetje. Ik mocht wat meer vertellen over patchwork en quilten. Dit deed ik natuurlijk met een paar quilts als voorbeeld.
Het was erg leuk om te doen en hier wil ik zeker een vervolg aan geven. Daarna de film How to make an American quilt. Super romantisch en dat alles rondom een quilt (en natuurlijk veel quilts op de achtergrond).
 
Vanmorgen de quilts van de tentoonstelling weer opgehaald...
En nu aan de slag met de huisjesquilt, die moet voor Pasen af zijn. Het kantklos huisje dat er nog op moet is bijna klaar.
 
Dat was dus een volle week, maar o zo heerlijk!
 
Veel quiltplezier,
Françoise
 



1 comment:

  1. ...en ik ben een hele grote fan van jouw ontwerpen en kleurrijke quilts, heerlijk gewoon!

    Groetjes, Suzanne

    ReplyDelete