Monday, November 16, 2009

Sinterklaas is coming

Yesterday Sinterklaas and his Zwarte Pieten arrived with the train at our home town. My son was really happy to meet the Holy Men and his helpers.
This is a busy time for parents with a lot of secrets, handmade gifts etc.
My mum bought me some Sinterklaas stuff...but I have to make it myself. When to do this? I had the brilliant idea to put it next to my sons shoe last night with the message from the sewing Piet that he had no time...and you have a sewing mum....she can do it. Problem solved to do it in secret!
At school with are going to make something with wood. I used my jigsaw for the first time in my life. It was easy! Just like free motion cutting with a rotary cutter.....
The results later this week!

Gisteren arriveerden de Sint en zijn Pieten met de trein. Mijn zoon was helemaal gelukkig om de Sint een handje te kunnen geven. Dit is een drukke tijd voor ouders met alle geheimen en handgemaakte cadeautjes.
Van mijn moeder kreeg is een paar zelfmaakpakketjes voor Pieten een en Sint....wel zelf maken kind!. Wanneer ga ik dit doen? Gisteren had ik het briljante idee om het naast de schoen te zetten van mijn zoon met een briefje van de naai-piet dat deze geen tijd meer had...en omdat jij een handige moeder hebt....Probleem om het stiekem te moeten doen opgelost.
Op school maken we iets met hout. Net een decoupeerzaag gekregen, maar nog nooit zoiets gebruikt. Toch maar even probern. Het was makkelijk. Net zoals vrij snijden met het rolmes....
Resultaten later deze week!

No comments:

Post a Comment