Thursday, October 18, 2018

Opruimen dag 18

De opdracht van deze dag is met een kritische blik door de woonkamer...welke prullaria/snuisterijen etc. zie je die niet meer op hun plaats zijn, waar je op uitgekeken bent. Toen ik dit las, was ik op mijn werk en stelde ik me de woonkamer voor...en op mijn netvlies zag ik vooral LEGO, LEGO en nog meer LEGO. Het is hier herfstvakantie en er is een groot pretpark in de woonkamer gemaakt.
Naast alle attracties van LEGO zijn er toegangswegen gemaakt van Kapla, een immense parkeerplaats en meer dan 80 autootjes op weg naar het pretpark.
Niet echt de goede dag om de kamer eens nader te bekijken. Ik ga gewoon verder op zolder met mijn boeken.
Nu de kinderboeken allemaal keurig op een rijtje op schone planken staan, is het tijd voor de andere boeken: detectives, romans van allerlei soort en wat loslopend spul.

Een voor een gaan de boeken door mijn handen, verhuisdoos open om boeken te kunnen afvoeren. Er zijn boeken die ik niet eens herken, schijnbaar niet gelezen of ze hebben echt nooit indruk gemaakt.
Maar ook boeken die ik met liefde bekijk: boeken uit mijn middelbare schooltijd, in Duits, Frans en Engels. Wat te denken van Victor Hugo, Shakespeare en Bertolt Brecht.

Ik kom boeken tegen die ik echt weer eens moet lezen, zoals Het Parfum van Patrick Süskind of de gedichten van Vasalis.
Er ontstaat zoveel ruimte dat romans uit mijn hobbykamer naar boven kunnen verhuizen, want hier staat namelijk inmiddels een dubbele rij boeken...
Ik vind het echt een boekenfeestje nu op zolder. Nu nog de dozen met boeken definitief het huis uit...maar dat komt wel goed.

groet,
Françoise

1 comment:

  1. Jeetje, jij bent al een tijdje goed bezig! Heerlijk, dat opruimen :-)!
    Nog veel succes ermee en liefs, Maartje

    ReplyDelete