Wednesday, February 14, 2018

365 dagen bloemetjes haken

Op Instagram kwam ik berichten tegen van theloopystitch. Dit jaar zet zij elke dag een haakpatroon van een bloemetje op Instagram. Nu vind ik de meeste patronen mooi, maar vaak te veel werk "om er elke dag nog even bij te doen". Mijn keuze is daarom gevallen op relatief eenvoudige bloemetjes.
Niet alleen het haken is leuk, ook het rangschikken is interessant. De bloemetjes van januari zijn in winterse tinten met dat vleugje voorjaar wat je al ziet in het groen.

Februari zou de roze gekleurd worden had ik zo bedacht. Ik verzamelde wat roze bolletjes katoen en legde ze klaar om bloemetjes en hartjes te haken.

Maar toen werd het Carnaval en waren er opeens een paar blauw-gele bloemetjes het huis binnen geslopen. De kleuren van het Dommelboarzendurp (Vught).

Een Oeteldonks bloemetje kon toen niet achterblijven. En waarschijnlijk weet iedereen wel dat Oeteldonk buiten Carnavalstijd 's-Hertogenbosch is.

De verzameling bij elkaar.

En ja, toen wonnen "we" goud en haakte ik een gouden bloemetje.
En nog één en nog één en nog één...

En vooruit vandaag ook nog eentje...
Ik hoop dat er morgen nog een hele mooie bij komt!

Geniet van de Olympische Spelen, sporten die je anders niet zo vaak ziet en tijd om toch wat te handwerken ondertussen.
(als je tenminste niet aan het werk bent...)

groet,
Françoise

No comments:

Post a Comment