Saturday, July 15, 2017

Vakantietijd

Hier in het Zuiden zijn de schoolvakanties begonnen. Dit brengt de laatste weken altijd nog al wat onrust met zich mee. Of onrust...ik zou het liever einde schooljaar perikelen willen noemen.
Waar mogen de planten uit de klas logeren, welke ouder doet wat in de klas ter ondersteuning.
Dit jaar was de chaos bij Mr. X op school compleet: er moet verhuisd worden. Tijdelijk een ander onderkomen om de school te verbouwen. Dat gaf heel veel dozen, stickers op stoelen, tafels, extra spullen mee naar huis, gestresste juffen want hoe zat het ook al weer met die stickers? Groep 7 (nu groep 6) gaat straks naar lokaal 6 (verhuisschema), maar is dan groep 7.

Als ouders stroopten we natuurlijk ook nog de mouwen op en gingen de lijstjes thuis even aan de kant.
Maar nu, nu zijn de deuren van de school op slot en is er ruimte voor logeerpartijtjes, gepland en spontaan...Heerlijk met je beste vriendje spelen, eindeloos...o zo heerlijk.

Mijn vakantie begint pas over 4 weken, maar het andere ritme is nu al heerlijk. Er ontstaat ruimte voor lijstjes afwerken en bloggen. Ook is het de tijd van opruimen, de bezem door het huis. Letterlijk en figuurlijk een volgende fase in.

Nu dus met een kopje koffie achter de laptop, de ramen voor zijn al gelapt. Nu achter nog en ondertussen wordt de woonkamer opgeruimd. Frutsels in een vuilniszak, administratie op het juiste stapeltje (om morgen verder te ordenen), e-mail afhandelen en een handwerkje voor de nodige ontspanning.

Bijna weer bij met dit breiwerk...ik liep wat achter, maar probeer het nu met gezwinde spoed in te halen. Het project is bijna afgelopen en ik weet precies hoe dat gaat. Niet bij aan het einde? Dan verdwijnt het in de la. Zou toch jammer zijn. En zo te zien houd ik nog wel voldoende garen over voor een paar bijpassende polswarmers en muts.


Ook de tuin doet zijn best...valt niet mee na alle droogte, maar komt vast goed.

Ook de bloemperken bij de Efteling zijn weer prachtig van compositie. Niet eens goed te vangen in een foto...

Eindelijk, eindelijk is Symbolica open. Vorige week stonden we 80 minuten in de rij.
Het is weer een prachtige attractie. Mooi afgewerkt tot in detail. Nog lang niet alles gezien zo'n eerste te keer. 

Dit is de plattegrond...

Nu op naar de volgende raampartij, het opruimen en mijn breiwerkje.
Straks Radio Tour de France erbij voor het ultieme zomervakantiegevoel.

Fijn weekend,
Françoise

3 comments:

  1. Ik lees het al jullie gaan een gezellige vakantie tegemoet. Ik wens jullie heel veel plezier samen... Hélène

    ReplyDelete
  2. Heerlijk inderdaad als alle eindeschooljaarperikelen achter de rug zijn. En dan nog een verhuizing erbij...... Er komen vast nog leuke uitstapjes voorbij. Wie weet raken we geinspireerd.
    Vr.gr. Anita

    ReplyDelete
  3. Heerlijk die vakantieperiode. Ik hoor nu de hele dag kinderstemmen aan de achterkant in het speeltuintje. Kleinkinderen logeren bij de buren en doordat we een open tuin hebben lopen ze ook gezellig bij mij binnen en klets ik heerlijk met oudste van 17 en doe spelletjes met jongste van 12. Gewoon genieten.
    Jullie ook fijne vakantie, lekker weer en we lezen de verhalen nog.
    Groeten aan mr. X van Lenny

    ReplyDelete