Thursday, July 20, 2017

Heerlijk lezen en de bieb

Tijd om wat lijstjes af te werken. Op bovenstaande foto wat gehaakte blokjes in verschillende stadia.
Zo makkelijk om mee te nemen: een stapeltje blokjes waarvan het volgende randje dezelfde kleur heeft. Maar 1 bolletje mee tijdens de picknick, kans op fouten nihil!

Inmiddels ook mijn Tunisch avontuur bijna bijgewerkt. Nog 1 week te gaan en dan tot half september wachten op de volgende opdracht.

Lezen kan ik ook eindeloos. Op facebook en blogs kwam ik al diverse malen titels tegen van Jenny Colgan. Als andere quiltsters (lees: soortgenoten) hier ook van houden, dan past het vast ook bij mij.
In Den Haag kocht ik eerder al twee andere titels, maar onderstaande volgende al snel.

Het verhaal speelt op een Engelse kostschool. En diegenen die onderstaande boeken van Enid Blyton hebben gelezen, zullen er veel in herkennen. Geen hoogdravende literatuur, wel lekker voor op de bank na een dag werken of in een luie stoel buiten.

Deze boeken heb ik echt stuk gelezen. Favorieten lees ik graag opnieuw. Ook 40 (oeps al zo lang geleden) jaar later kan ik er nog van genieten. Jeugdsentiment noemen ze dat.

Het lastige is dat mijn portomonnee en boekenkastruimte mijn leestempo niet kunnen bijhouden.
Dus maar eens gekeken wat de bieb heeft: in Vught niet zoveel, maar al ben ik niet altijd van grootschaligheid in dit geval is het fijn dat we sinds 1 juli bij de bieb van Den Bosch horen...
Zes titels van Jenny Colgan meteen gereserveerd...de eerste drie kan ik morgen ophalen.
En wat ook handig is: ook de bieb van Rosmalen hoort bij het grote geheel. Daar werk ik zo ongeveer naast: dat is handig om boeken te lenen.
De openingstijden van de bieb zijn nou eenmaal niet afgestemd op mensen met een full-time baan en om nou al die klussen of vrijdagavond of zaterdag te doen...dat past gewoon niet!

We wonen nu eenmaal niet in Amsterdam waar de grote stadsbieb dagelijks tot 22.00 uur open is.
Ben je daar wel eens binnen geweest? Dat moet je zeker eens doen (tussen CS en Nemo). Op de jeugdafdeling staat het muizenhuis... zo leuk.
Nu geopend: Het Muizenhuis winkel & werkplaats!!
Tegenwoordig hebben ze ook een winkel in de Jordaan: dat zet ik om mijn lijstje om te bezoeken.
Ik weet iemand die hier ook eens een bezoekje moet brengen: Kleine muis van Supergoof.
Die zal het daar echt prachtig vinden...

Veel plezier,
Françoise


1 comment:

  1. Leuke schrijfster, hé? Ik ben ik zo blij, dat ik bij de bieb werk, want in mijn stadje kan ik zeniet zomaar kopen. Dus, uit heel Friesland gereserveerd, wat een service is dat toch! Geniet er van en dan fijn aan de slag met je handwerken...

    ReplyDelete