Sunday, May 21, 2017

Goede voornemens en Bon Appetit

Je kent het wel: goede voornemens. Je maakt ze aan het begin van een nieuw kalenderjaar, aan het begin van een schooljaar (dit jaar ga ik heel mooi schrijven in mijn agenda), aan het begin van de maand, wanneer je een jaartje ouder wordt of gewoon wanneer het uitkomt.
Al langere tijd wil ik meer bewegen...maar een hielspoor heeft maar daar lange tijd van weerhouden. Sportschool vind ik niet echt een succes en 's avonds heb ik er ook geen puf meer voor.
En zo beland je dan in een cirkeltje, best comfortabel, maar toch ergens fluistert een stemmetje dat wat meer beweging echt goed zou zijn.

En toen kwam daar de avondvierdaagse van Mr. X in beeld. Dit jaar op tijd in mijn agenda, dus geen excuses. En als je 10 bent dan ga je voor de 10 km per avond...en deze moeder: die gaat mee. De wandelspieren moeten dus hoognodig uit de mottenballen en wanneer is dan de beste tijd om in het drukke bestaan nog wat gaatjes te vinden?

Nou gewoon, 's morgens vroeg, heel vroeg! De afgelopen weken in het weekend liep ik dus al om 7.00 uur buiten en aangezien ik dat ook op een doordeweekse dag nog wel een keer wilde...werd dat 5.30 uur. (Die 5 op de wekker was wel even schrikken!)

En zo ziet het bos er dan uit. En terwijl ik daar loop, denk ik na over quilts in wording, de dingen van de komende dag. Mijn to-do-lijstjes, mijn wensenlijstjes en allerlei andere praktische zaken.

En opeens zit er dan ook weer vaart in mijn quilt. Er worden blaadjes geregen en steeltjes gemaakt.

Inspiratie is er genoeg in tuinen waar ik in alle vroegte langs loop onder het genot van een compleet fluitconcert van allerlei vogels.

Eindelijk kan ik mijn nieuwe klosjes garen gaan uitproberen. Wat je hier ziet, is Aurifil Mako 80, superdun. Nog dunner dan het al dunne Mako 50. Wanneer je een enkel draadje in je hand hebt, zie je bijna niet dat het ook nog kleur heeft.

Kleur kwam ik gisteren ook tegen in deze tuin in Nieuwpoort. Op de foto niet zo heel goed te zien, maar deze rhododendrons knalden je echt tegemoet van achter in de tuin.
Heerlijk.

Nog een voordeel van zo vroeg opstaan: wat kun je dan veel doen op een dag...
's Avonds op tijd naar bed, dat wel, maar dat waren toch niet mee de meest productieve uurtjes!

Fijne dag,
Françoise

No comments:

Post a Comment