Sunday, April 2, 2017

Voorjaar en energie

Heerlijk dat het voorjaar is, daar ben ik echt aan toe.
Al weken ben ik verkouden, het houdt maar niet op.
Al weken ben ik aan het hoesten, vooral 's avonds en 's nachts.
Alle hoestverschijnselen wijzen er op dat ik een dikke vleug van de kinkhoest heb meegekregen die op school bij Mr. X en op het werk heeft rondgewaard.

En dat is dus niet grappig.
 Je voelt je niet echt ziek, maar het vele hoesten zorgt voor een complete uitputtingsslag.
Niet alleen het hoesten zelf kost veel energie, wel goed voor de buikspieren, maar het houdt je vooral 's avonds en 's nachts in de greep.
Val dus lastig in slaap en wordt heel vaak wakker. 
En is het niet van mijn eigen gekuch, dan wel dat van mijn huisgenoten...
Ze noemen het ook wel de 100 dagen hoest...
Goed, maar ondertussen is het dan toch maar een heerlijk voorjaar.
Niet alleen buiten is het voorjaar, maar ook binnen. Dit is de quilt waarvan ik 1 blokje in de achtergrond van mijn blog heb gebruikt. Echte Hollandse tulpen. Het patroon in groot formaat vind je in het boek A Paper Pieced Garden van Maaike Bakker en Françoise Maarse.
Dit is een kleine variant.

Dit boek ligt al een tijdje op de hoek van mijn bureau.
Maar wanneer moet ik dat lezen? Het lijkt me ideaal, maar dan moeten er niet teveel dingen belangrijk zijn in je leven...Ik ga er snel tijd voor maken.

Want misschien komen dan alle projecten eens in een volgende fase.
Alhoewel ik moet zeggen dat mijn Tunisch haakwerk en mijn breiwerk van de Latvian Sampler helemaal bij zijn.

Nu eerst grasmaaien, en dan rustig weer achter de computer, tijd voor het ontwerp van Bon Appetit, een quilt in wording. Kunnen de vriendinnetjes ook weer verder.
Hopen dat ik nog een beetje energie overhoudt voor de avond...dat zou fijn zijn.

Veel handwerkplezier,
Françoise


No comments:

Post a Comment