Sunday, August 7, 2016

Haakwerk voor tussendoor

Dit is echt een mooi werkje voor tussendoor: in de auto, op een bankje in de Efteling, de trein of als je nog 10 minuten hebt bij een kopje koffie.

Mr. X. heeft een deken besteld bij mij. Hierboven zie je alle kleuren die er in moeten komen.
Pas prima bij zijn rood-witte quilt.
En sinds vandaag ook bij zijn kamer.
De afgelopen drie dagen heb ik me uit de naad gewerkt om zijn kamer te schilderen (plafond, muren, kozijnen, deur: of te wel alles). De kamer was nog erg roze, omdat het mijn oude werkkamer was.
Nu zijn de kozijnen roomwit, twee muren zijn er rood, de deur is rood en ligt er grijs laminaat op de vloer.

Laminaat leggen is zo moeilijk nog niet: het is net een patchwork deken, beetje passen en meten, snijden. Plintjes in verstek zagen. En dat alles zonder naald en draad.

Voor de gehaakt deken ga ik uit van 150 vierkanten: eerst heb ik alle middens gehaakt, allemaal in hetzelfde rood. Makkelijk om mee te nemen, 1 bolletje, haaknaald en een schaartje.
En waarom dan die rondbreinaald? Daar heb ik ze steeds per 10 opgeregen, een draadje om te markeren er tussen. Zo hoefde ik niet elke keer opnieuw te tellen hoeveel ik er nu al had.

En een mooi schemaatje voor elke ronde. Nu aan de tweede ronde begonnen.
De grijze zijn al klaar en de witte bijna.

Even spelen hoe het er zo uit ziet.

Of zo...ook leuk.

Samen in een doosje,,,wachtend op de volgende ronde.
Ook prima als olympisch klusje.

Veel plezier,
Françoise

No comments:

Post a Comment