Sunday, May 22, 2016

Van Stoer tot Schattig

Nu ik weer full-time werk is het belangrijk om de juiste, nieuwe balans te vinden tussen werk en thuis. Er wordt hier nu weer meer gepland (wat eten we de hele week), zelfs vooruit gekookt, zodat er ook tijd overblijft voor de leuke dingen. (Het stof op de vensterbank kan gewoon nog een weekje blijven liggen). De weekenden zijn heerlijk om wat aan te rommelen, huiswerk te maken en weer op te laden voor een nieuwe volle week.

De zaterdag begon STOER.
 Een heuse rally startte er in Vught en wij gingen kijken. 58 auto's stonden klaar om mee te doen: van hele oude auto's tot nieuwe. De een nog mooier gepoetst dan de ander. Klinkende namen als Porsche, Maserati, Jaguar, een Lennon, een lelijke eend en een Dafje...ze waren er allemaal.
Deze auto stond er ook, een wel heel coole Volkswagen, deze XL1. 
Ik ben er maar niet ingestapt, je ligt er bijna in...hoe kom je daar met een rokje aan weer fatsoenlijk uit?

Geen spiegels, maar camera's en dus een schermpje aan de binnenkant van de deur.
Mooi prijskaartje trouwens heeft deze diesel/elektrische auto.

Een klassieker met prachtige spaken, veel poetswerk!

En dan de kleur van dit interieur. Daar word je toch blij van?
Na een paar stoere uurtjes was het tijd om lekker even in de tuin te zitten met een applicatiewerkje.
Blommetjes voor een nieuw ontwerp. Nee, dat laat ik hier verder nog niet zien. Ooit als het af is. Nou ja, als de top af is...


Zondag was het geen weer om in de tuin te zitten, dus werkten we aan onze klusjeslijstjes om daarna zo fijn alles te kunnen afstrepen: huiswerk, strijken, de was, oefenen voor koor. Het kwam allemaal langs, met voldoende tijd voor koffie, lunch en wat luilakken.
En zo kwamen er ook nog een aantal blokjes voor The Splendid Sampler af.


Het valt niet mee om bij te blijven, zeker als er wat applicatieblokjes en borduurblokjes aan te pas komen. Daar gaat meer tijd in zitten dan het patchwork op de machine, maar ze zijn wel SCHATTIG.
Vorige week zondag had ik veel voorbereid en nu dus bijna zeven blokjes ingehaald...en dan loop je dus al weer nieuwe blokjes achter...
En dan kom je ook weer hele leuke, nieuwe blokken tegen op een blog.
De link naar de vintage Quilt Along staat hier links naast. 
Ik houd echt van die jaren 30 ontwerpen, ik heb ze al vaker gebruikt in mijn eigen quilts.
Ik ga ze, heel verstandig, maar eens opslaan voor in de toekomst. Nadenken over kleurtjes kan geen kwaad toch?

Veel quiltplezier,
Françoise


No comments:

Post a Comment