Sunday, February 14, 2016

Terug uit Zwolle

 Vrijdagochtend vertrok ik naar Zwolle. Thermoskan koffie, breiwerk en muziekje mee voor in de trein. Ik koos voor de route via Nijmegen en Arnhem, dan doe je er iets langer over dan via Utrecht, maar hoef je niet over te stappen. Dat bleek een goede keus, want er was op de andere route een stroomstoring hoorde ik later die middag van quiltvriendinnen.
Het was heerlijk in de trein. Zonnetje, alle ruimte, genoeg koffie met wat lekkers en een reis zonder oponthoud.

Eerst natuurlijk naar Maaike, even wat spullen wegzetten en goedemorgen wensen. Ik werd gelijk aan het werk gezet, want Theo moest nog even wat anders doen. Geen probleem, ik spring in de stand en ga aan de slag. Dat verleer je niet en ik weet inmiddels waar alles ligt bij Maaike.

Heerlijke kleurtjes...en we konden nog ons boek signeren voor een klant. Veel plezier ermee.

Hier staan de pakketten voor de mysterie. (inmiddels zijn er een paar minder...en wordt het een gezellige groep. Je kunt het volgen op Facebook.)

Een paar foto's bij de overburen. Ikorniquilt

Ziet er gewoon mooi uit.

Vrijdagavond snuffelde ik in Maaikes atelier om te kijken of ik iets te weten kon komen over de mysterie. Hier staat Maaikes kleurkeuze.

Die doos daar achter in de kast is voor de mysterie...(zat alleen nog niets in)

Dit is Maaikes nieuwe vriendje. Dat quilt fijn met al die ruimte...

Leuke étagère van glas. Gemaakt met spullen van de kringloop en wat lijm. Ik mocht hem mee naar huis nemen...wat gezellig voor in mijn keuken.
Natuurlijk had ik de eerste dag al wat leuks gescoord...tot 's avonds laat hebben we nog op Pinterest naar mooie patronen gezocht voor een zomerse sjaal. Niet zo slim, want daar slaap je dan niet zo goed van.

Op zaterdag had ik een afspraak met vriendinnen. Samen lunchen en bijkletsen.
Dat was echt super. Zij hebben ook verstand van breigarens en daar heb ik dus ook wel weer het een en ander over geleerd. Dat is toch anders dan wanneer je alleen langs een stand loopt.
En als je dan een stofpakket moet kiezen, kun je best je wol er bij leggen om naar de kleuren te kijken.

Het was al later op de middag, dus was er genoeg ruimte om op de grond te zakken en te vergelijken.
We hadden veel bekijks  en reacties van voorbijgangers. Echt veel schik samen.
Maaike, dank voor het maken van deze foto!

Kortom: heerlijke dagen. Nu aan al die nieuwe projecten beginnen!
En als laatste: Dit kreeg ik gisteravond van lieve mr. X. 
Hij had gehoord dat je met Valentijn ook wat aan je mama mag geven, hoeft niet per se een geliefde te zijn. Dus samen met oma dit voor mij gekocht.
Zo lief.

Fijne zondag,
Françoise







1 comment:

  1. Wat een gezellige blog, donderdag ben ik langs Maaike geweest, heb leuke info gehad van een meneer die er ook stond.
    Liefs, Ineke

    ReplyDelete