Thursday, January 7, 2016

Een beetje van dit...

...en een beetje van dat. Pom, pom, pom, van alles wat.
Zo voel ik me af en toe als ik zie waar ik allemaal mee bezig ben. Maar ja, het is ook allemaal zo leuk.
Het een is geschikt voor thuis, het ander voor in de kantine bij de atletiekbaan en weer iets anders voor in de auto.
Sommige dingen zijn gewoon te leuk om niet te doen.
Zo mag ik dit jaar aan twee nieuwe quilts beginnen: de ene is de Mysterie van Maaike Bakker, de ander een ontwerp van mezelf (ik heb nog maar een vaag vermoeden van hoe hij er uit gaat zien, maar er zit iets in mij hevig te broeden)
En ondertussen vliegen de dagen van 2016 voorbij. Deze stapel kaartjes heb ik op mijn bureau liggen op mijn werk. Een klein momentje van geluk iedere dag. Ze zaten bij het decembernummer van Flow magazine. Het ziet er gezellig uit. 
Als kind vond ik het al heerlijk om met vulpen te schrijven. Eindeloos vullingen kopen, in allerlei kleuren. Nog steeds is het fijn om met vulpen te schrijven, alleen doe ik het bijna nooit. Natuurlijk heb ik wel vulpennen, maar de inkt is meestal al opgedroogd voordat ik er mee geschreven heb.
Voornemen voor dit jaar: meer schrijven met mijn fijne pen. Deze pen en vulpotlood heb ik nu maar eens in mijn handtas gestopt. Alleen dat hoesje... dat is voor deze pennen iets te groot. 
Dat hoesje heb ik lang geleden zelf gemaakt. Als ik eens even terugdenk: meer dan 20 jaar geleden. De stof is van Lberty en kocht ik in Veere bij het een winkeltje met alleen Liberty spullen, zelfs het lint is bijpassend.
Gek toch eigenlijk dat ik nog precies weet waar ik het kocht, maar dat heb ik wel met meer lapjes!

Ook ben ik een klein notitieboekje aan het vullen met leuke plaatjes, recepten, visitekaartjes of een webadres dat ik nog eens wil bekijken. Al mijn tijdschriften worden een voor een onderhanden genomen en de leukste dingen haal ik eruit.
Het wordt een mooi boekje om doorheen te bladeren.
Vanmorgen weer eens wat steekjes gezet aan deze quilt. Hij moet en zal toch een keer afkomen.
Dadelijk nog een paar steekjes doen. luisterboek en kopje thee erbij.

Ook dit project vraagt aandacht...al is het elke dag maar een blaadje....

Maar ja, dan word je opeens gegrepen door al het lekkers uit Heel Holland bakt en heeft hier in de keuken het koekjesvirus toegeslagen: kerstkransjes, macarons en meringues zijn al langs gekomen in de afgelopen weken.
Ik heb nog nooit zoveel eieren, suiker en poedersuiker gekocht als de afgelopen maand!
Eigen gemaakte koekjes smaken toch wel erg lekker.

groet,
Françoise

1 comment:

  1. Hoi Françoise, De beste wensen voor het nieuwe jaar! Heb jij die geel rood witte snoepjes zelf gemaakt? In dat geval houd ik me aanbevolen voor het recept.
    Vriendelijke groet, Anita

    ReplyDelete