Thursday, December 31, 2015

Terugblikken en vooruitkijken

 De kerstvakantie is alweer bijna voorbij. Echt, hij is omgevlogen en wat heb ik eigenlijk allemaal gedaan? In ieder geval niet veel op internet/facebook en zo rond gezworven. Deze vakantie kwam dat er gewoon niet van.
Wel gehandwerkt, maar dan vooral de makkelijke werkjes, gewoon op de bank: een breiwerk of zoiets...recht-toe-recht-aan. Een project waarbij je gemakkelijk ook nog de zoveelste jeugdfilm volgt. 
Elke ochtend begonnen we in pyama aan weer een film en voor je het weet is het koffietijd.
Dit borduurwerk is dus ook nog niet af...

En deze zijn ook nog niet af. Geen breiwerk om mee te nemen naar bijvoorbeeld de Efteling, daar moet iets met maar 1 bolletje aan de te pas komen(wachten terwijl kinderen zich vermaken in het IJspaleis is dan helemaal niet erg).

Ook reizen met de trein naar het Openluchtmuseum (foto hierboven van het station in Arnhem), gaat prima met een eenvoudig breiwerk.

Het Openluchtmuseum was weer erg gezellig.

En hier het station van 's-Hertogenbosch. Op spoor 4 hebben ze een mooi systeem waarmee ze precies kunnen aangeven waar de deuren van de binnenkomende trein zullen zijn, welke klasse, met of zonder fiets...
Reuze handig, iedereen staat al op de juiste plek en natuurlijk houden we dan wel in de gaten of de machinist het wel precies goed doet!
Dit was op weg naar Amsterdam.

En zo vliegen de dagen voorbij. Heb ik de boeken gesorteerd. Heel, veel naar de kringloop gebracht.
Het opruimen van de zolder deed ons schatten terugvinden (zoals Kolonisten van Catan, meteen maar weer eens gespeeld), herinneringen kwamen boven.
En niet alleen de kringloop, ook de milieustraat stond een bezoekje te wachten.
Ik was niet de enige die gisteren daar naar toe wilde. Om 15.00 uur stond er een rij van wel 40 auto's, dat was me toch iets te veel van het goede: in de file om van mijn karton af te komen. 
Terug naar huis en een kopje thee.
Om 16.30 uur nog een keer er naar toe (gelukkig maar een paar minuten rijden), nu was de file compleet opgelost en was ik snel van mijn papier, plastic en textiel af.
Heerlijk  dat opruimen.
Dat heeft mijn hoofd echt nodig.
Tijdens dat opruimen bedenk ik wat ik in 2016 graag zou willen bereiken/veranderen.
Je kent het wel: al die quilts afmaken...meer blokjes aan de Dear Jane...
(ik ga zeker niet met de 365 blocks challenge mee doen, ik weet zeker dat dit geen succes zou worden), er zijn borduurwerken die aandacht vragen.
O ja, en meer op mijn blog vastleggen.
O ja, en een nieuwe quilt ontwerpen...(speciaal verzoek)

Dat betekent dus ergens tijd vandaan halen...hoe ik dat ga doen?
Mijn voornemen:
- klusjes meteen afhandelen, zodat ik er niet eerst 20 keer over nadenk en ze heen en weer schuif. (dus meteen de was opvouwen en niet de mand een paar keer verplaatsen...)
- gericht tv kijken (dus bewust kiezen), vaker met een muziekje of luisterboek gaan handwerken. 
- verder met opruimen, dat geeft ook ruimte in mijn hoofd en dus rust en tijd

Ik ben benieuwd wat het op gaat leveren!

Een goed, creatief 2016 gewenst,

Françoise

2 comments:

  1. Hoi Françoise, ook jij het beste voor 2016. Als ik jouw goede voornemens volg dan komt het helemaal goed denk ik. Haha. Vriendelijke groet, Anita

    ReplyDelete
  2. Ik heb even op je blog zitten kijken en wil even zeggen dat ik het enig vind wat jij maakt !!

    ReplyDelete