Wednesday, June 10, 2015

Over scraps, restjes en fat quarters

Voor de eerste opdracht van de Quilt Along heb je Scraps nodig. Dus sjouwde ik een teil met resten naar beneden. En ja, dan zijn resten toch echt wat anders dan scraps. In deze teil zitten heel veel bijna hele fat quarters of halve of kwarten van een fat quarter, maar dat zijn dan dus geen scraps!
Veel te groot om te gebruiken en het was niet de bedoeling om scraps te snijden.

Dus toen haalde ik ook nog maar een tweede teil naar beneden. De stukjes in deze teil waren al wat kleiner, maar er zaten ook nog allerlei tasjes in. Geen idee wat er allemaal in zat.

Restjes van project X.

Restje van project Y.
En toen deed ik een volgende tas open: allemaal stroken van 3 cm breed, een patroon erbij en zelfs een paar blokken.
5 jaar geleden aan begonnen, 3 blokken gemaakt en in een tasje gestopt.

Maar zijn ze niet fraai?

En deze dan? De stof van de ster is best chique.

O ja, en dat zwarte lapje met die roze bloemen en een beetje zilver, ook zo mooi

Zelfs een blok in wording en al punten voor nog 12 blokken!

Het idee komt uit dit boek.

Uiteindelijk vond ik ook nog wat kleine scraps geschikt voor het project.
Vervolgens ben ik vanmiddag een half uurtje achter de naaimachine gekropen en heb ik ook aan het oude project een paar stroken genaaid.

En nog een bijkomend voordeel: alle resten worden meteen maar eens gesorteerd op kleur en ga ik netjes in de dozen doen, die ik daar wel voor heb staan. Kan ik gerichter zoeken en weet ik weer wat ik nog heb.

Veel quiltplezier,
Françoise

1 comment:

  1. Wat veel!!!!!!!! En wat een prachtig project, zonde dat die blokken er zo maar stilletjes erbij lagen :-(
    Liefs, Ineke

    ReplyDelete