Sunday, June 14, 2015

Opruimen en nieuwe ideeën



Het werd een enorme chaos in de kamer, want de restjes moesten gesorteerd. Te grote stukken moeten weer in een doos. Ooit had ik 8 dozen vol met lapjes, meestal fat quarters.
Deze dozen heb ik nog steeds, ze staan bovenop de kast in de slaapkamer. Alleen zaten er inmiddels niet zo veel lapjes meer in...die zaten allemaal in tasjes bij projecten of in een van de manden.
Maar niet waar ze eigenlijk horen.
Tijd dus om ook al deze dozen naar beneden te halen en opnieuw te organiseren. Elke doos voor een andere kleur lapjes.



Zo raakte deze mand tot op de bodem leeg. Alles is uitgezocht, op kleur gesorteerd. Vage dingen zijn weggegooid en de kleine stukjes zijn in de teil met kleine stukjes beland.


Ook de volgende mand raakte leeg: nieuwe lapjes gingen ook bij hun kleurgenootjes en restanten van quilts werden ook weer goed opgeborgen. Waar zal ik de manden nu eens voor gaan gebruiken?
Welk project pas er perfect in?

De dozen zitten weer tot de nok toe vol met kleur. Netjes het etiket bijgewerkt, zodat ik de juiste doos snel gevonden heb. Het leuke van deze klus op een warme vrijdagmiddag is dat ik alle stofjes weer eens in mijn handen heb gehouden, ik weet dus weer wat ik heb.
En al sorterend en vouwend, kon ik dromen over alle quilts die je met deze stoffen zou kunnen maken.
Maar dat is voor later...op zaterdag was er een atletiekwedstrijd voor Mr. X en hadden we thuis nog een verjaardagsfeestje te vieren. Gezellig visite over de vloer, samen eten en dan op zondag...

Is er een to do/wish lijstje. Dus niet alleen een lijstje met dingen die moeten (zoals de keuken opruimen en gordijnen wassen), maar ook de dingen die ik graag zou doen (zoals randjes borduren, wat haken en quilten). Een goede balans voor de zondag. En het heerlijke van het lijstje is dat je zo fijn kunt afvinken: was opgevouwen, 2 uur in de tuin gewerkt, de randjes zijn klaar.

Ook naaide ik wat van de scraps aan elkaar. Van 60 losse stukjes zijn het nu 30 duo's.
En terwijl ik de restjes aan elkaar zet, worden de scraps meteen nog wat verder gesorteerd.
Sommige stukjes worden toch nog even opgevouwen en alle roden en witten belanden in de lege mand.

Deze zijn bestemd voor de Dear Friends quilt. Althans daar passen ze in ieder geval goed bij.
Wat een heerlijk gevoel geeft deze opruim/sorteeractie.

Nog een fijne zondag en veel quiltplezier.
Françoise
(ps. blog geschreven: mag ook afgestreept van mijn lijstje)

3 comments:

  1. Lekker gevoel als alles weer zo is opgeruimd.

    ReplyDelete
  2. Wat ga jij lekker zeg.
    Vriendelijke groet, Anita

    ReplyDelete
  3. Heerlijk om even tussen je lapjes te mogen neuzen!
    ;-)

    ReplyDelete