Saturday, April 25, 2015

Pronken met andermans veren


De afgelopen dagen had ik diverse quiltbees bij mij thuis. Dat is altijd heel inspirerend, want dan wil ik ook altijd iets af hebben...Zo zijn er een paar Dear Friends blokjes afgekomen en van een ander project zijn de blokken af (daarover in de loop van de week meer).
Maar er komt ook altijd natuurlijk allerlei moois uit de tassen.
Deze keer foto's van de Love Entwined van Riekie.
Wat een ongelooflijk veel werk zit er in deze quilt. Elk lapje vraagt veel handelingen en soms is dat best frusterend! Het vraagt heel, veel doorzettingsvermogen om dit project te realiseren.

Het middendeel is af, nu nog de laatste randen...Twee zijn er af, de derde heeft al zijn stukjes in ieder geval al gespeld gekregen en de vierde is ook al ver.

Kijk eens naar de details...Zie je dit kleine blaadjes?
Elk blaadje is met zorg uit de stof geknipt, zodat ze allemaal een motiefje hebben.
Dat maakt het nog arbeidsintensiever, maar wel een waar feest.

Geborduurde details voor een extra mooi resultaat.
Ook zie je het verschil in het appliqueren van de eerste blaadjes en de laatste: duidelijk dat er veel ervaring is opgedaan!
Nog even volhouden, Riekie.

Zelf ben ik tevreden met dit deel van mijn Dear Friends: nu 1x helemaal rond het middenblok, op naar de volgende blokjes (24 om weer helemaal rond te gaan). De eerste is inmiddels af...

Veel quiltplezier, ik ga blokken aan elkaar zetten en een achterkant maken!
Françoise


2 comments:

  1. Wat een prachtige Love entwined! Zo ver ben ik er nog lang niet mee, maar zo'n plaatje stimuleert wel weer. Wat een vrolijk rood/roze witte quilt maak je. Is Dear Friends een bestaand patroon of bedenk je het zelf?

    ReplyDelete
  2. Beste Conny,
    Dear Friends is een variatie op de Dear Jane. Lapjes van vriendinnen, mijn eigen favoriete patronen en blokjes uit de originele quilt.

    ReplyDelete