Monday, December 1, 2014

Advent breien

De afgelopen jaren breide ik een advents shawl. Groot was mijn teleurstelling toen ik begin oktober op het blog van de ontwerpster las dat er dit jaar geen patroon zou komen...Ik had me daar bij neer gelegd en mijn borduurwerk voor de advent klaar gelegd...en aan begonnen. Geen verrassing elke dag, maar wel fijn om dat eens af te maken...

Maar....nu komt het...vanmorgen zat ik een beetje te lezen op Facebook en zie ik een berichtje van Ineke dat ze aan dag 1 van de shawl is begonnen. Misschien van een andere ontwerpster? Toch nog maar eens kijken...en ja hoor...toch een ontwerp!

Dus: hup de kast in gedoken voor een bolletje katoen en naalden en in de pen geklommen. Ik maak er weer een breirol van, dan kan het een stuk kleiner: minder steken en minder herhalingen. Ach, dan kan het er best bij!

adventskalenderschal.jpg
Als je de link volgt kom je op de Engelse pagina voor het patroon. Eerst zie je de hoeveelheden en daaronder komt elke dag een pdf met een nieuwe opdracht.
Hier mijn borduurwerk. De kleine borduurtjes zijn voor elke dag één. De grotere zijn er totaal negen.
En natuurlijk mijn breiwerk van deze dag!
Voor ik naar bed ga nog even kijken of de volgende er al op staat!

Veel quiltplezier,
Ja, ik moet/mag ook elke dag een paar hartjes appliqueren!

Françoise

1 comment: