Monday, August 25, 2014

Een nieuw schooljaar

Vandaag zijn hier in het zuiden de scholen weer begonnen, vanmorgen gingen wij dus weer in het strakke ochtendritme...aan tafel ontbijten en niet meer met een bordje op schoot op de bank. De televisie blijft uit op doordeweekse ochtenden...en er worden weer broodtrommels gevuld.
De afgelopen week genoten nog van het hangen op de bank, televisie kijken en een spelletje op een iPod touch. Lekker een beetje vervelen en rommelen.

Zelf heb ik in de afgelopen weken het hele huis maar weer eens gereorganiseerd, heel veel weggegooid, naar de kringloop gebracht en dingen opnieuw opgeruimd.
Zo vond ik ook nog wat tijd om een blokje te naaien aan deze rood-witte quilt (voor mr. X toen hij 3 werd in 2009...). Het zijn al meer blokken dan ik dacht...dus dat is wel leuk. Nu de trommel weer dicht gedaan: eerst de mysterie af maken.

Een werkje voor op de bank is mijn haakwerk: dit is Haakrol-I van Wieke van Keulen
Ik kan best haken, maar mijn kennis over wat je allemaal met vasten en stokjes kunt doen is in de afgelopen weken enorm toegenomen. Soms weet ik na een paar toeren wel hoe het moet en ben ik snel klaar...

Deze bloemen komen uit de pluk- en groentetuin De scheve Schup in Vught. Blijft toch leuk om zelf je bloemen te plukken . Ook zelf je komkommer kiezen in de kas en dan oogsten is ook leuk.
Samen met mr. X was dat het zaterdagochtend genieten.
Nu maar eens wat patronen printen en de materialenlijsten nakijken voor de diverse workshops die op stapel staan.

Veel quiltplezier,
Françoise

2 comments:

  1. Prachtige blommen!!!!
    dat geeft vrolijkheid met dit sombere weer.
    groetjes
    Wietske

    ReplyDelete
  2. Jammer en toch ook wel weer fijn dat de scholen weer begonnen zijn. Heerlijk om ze om je heen te hebben maar een beetje regelmaat is ook wel weer prettig. Kleurige werkjes en bloemen ...... hebben we nodig met dit weer! Vr.gr. Anita

    ReplyDelete