Tuesday, May 13, 2014

Dear Friends....

Vorige week kreeg ik nog meer post en leuke pakketjes met stofjes overhandigd.
Soms met een mooi papiertje, soms met een mooi lintje.
Ik voel me verwend.
Natuurlijk moeten al die lieve dingen ergens bewaard. Nu zit alles nog in de originele verpakking in een trommeltje...
Maar een mooie map...daar droomde ik van.
Zal ik dan op de omslag Dear Friends borduren in kruissteekjes?
Op zoek naar het kaaslinnen dan maar...
En wat vond ik in de tas met borduurwerk: het onderstaande. Ik denk dat ik dit zo'n 20 jaar geleden heb geborduurd...en nooit wat mee gedaan.
Tot nu toe dan: het is de omslag geworden voor mijn plakboek!
Ik ga mijn vulpen opzoeken om mooi te kunnen schrijven...en natuurlijk komt er wat van het cadeaupapiertje in van het onderstaande pakje. 
Aangezien mijn Dear Friends toch wel wat anders wordt dan Dear Jane...mag er in het midden een groot blok. Dit blok heb ik in 2003 getekend naar aanleiding van een afbeelding van een quilt uit 1870.
Het past dus goed in het tijdsbeeld van Dear Jane.

Het blok is 3 Dear Jane blokjes breed....En is af.
Dank voor de hulp bij het snijden van de stukjes (vriendinnetje)...zo schoot het lekker op!

En hier nog een keer alleen!
Zo, nu kan de quilt gaan groeien en kunnen kleine blokjes er aan worden gezet...

Veel quiltplezier,
Françoise

4 comments:

  1. Wat mooi! Dory

    ReplyDelete
  2. Wat een mooi borduurwerkje, je zou niet zeggen dat het 20 jaar oud is. Prachtig middenblok ook. Groeten,Marja

    ReplyDelete