Friday, April 25, 2014

En zo is het meivakantie...

Zo is het nog Pasen en zo is het ook alweer Meivakantie.
Op Paaszondag heb ik heerlijk zitten naaien aan diverse projecten: simultaan quilten zullen we maar zeggen.
Dat klinkt veel beter dan: eigenlijk te veel tegelijk! Hier onder als eerste het resultaat van deze ochtend werken. Blokken van de mysterie. Mijn gestreepte bloembollenvelden (zoiets zou je kunnen denken) liggen rondom een van de grote blokken.
 Kijk en ook de Clematis bloeit al...prachtige bloemen.
 Daarna was het deze week ook tijd om wat lapjes te wassen. Dat doe ik meestal niet, maar hier zaten ook wat batiks bij, dus toch maar even gespoeld: was eigenlijk niet nodig, maar ach, het hangt best leuk!
 En kijk, ook de klimroos bloeit al.....
En aan het einde van de dag zijn de lapjes al weer droog en zo keurig dat ik ze niet eens hoefde te strijken!
Ze zijn voor een nieuw project...Maaike Bakker is bezig met een nieuw boek en ik ga een van de quilts voor haar maken...en dat gaat dus met deze stoffen gebeuren. Keurig de hoeveelheden erbij, checken onderweg of de hoeveelheid stof goed is of veel te veel....
 
Vervolgens werd het vrijdag en fietste ik naar Wietske in Den Bosch.
Vandaag was Judith Ebbelaar op bezoek. Zij vertelde gepassioneerd over de Dear Jane...over details van haar exemplaar (wat werd er anders dan in het origineel, om wat voor reden dan ook...) en er kwamen heel wat tips langs. Ook ik heb weer nieuwe ideeën opgedaan.
En of je nu een Baby Jane (hij wordt wel groot hoor, maar het is natuurlijk nooit de originele, maar een kind ervan) gaat maken of niet...het is altijd inspirerend om met stoffen en patronen bezig te zijn.
Natuurlijk gingen we ook aan de slag om het 'scheurvlies' uit te proberen. Ik moet nog even uit vinden wat de beste soort is en hoe lang dan te strijken, want het ene stukje liet wel los en de andere helemaal niet...een feit is dat het wel handig is om met vlies te werken in plaats van paternoplaat. Minder belastend voor de handen.

Zo langzamerhand ontwikkelen de ideeën zich voor een persoonlijke quilt met blokjes van dit formaat...
Dus wordt vervolgd.
Het blokjes hierboven komt wel uit de Dear Jane en voor diegenen die het precies willen weten: blokje H1, Peek-a-boo.

Morgen zal ik de agenda voor de mei en juni er op zetten: nog even een nachtje broeden over een workshop en bee...

Veel quiltplezier,
Françoise



No comments:

Post a Comment