Friday, April 11, 2014

De hof van Adriana deel 6

En zo zijn we al op de helft van de mysterie De hof van Adriana. Bij sommige quiltsters ontstaat het gevoel: ik heb te weinig stof. Dat gevoel hoort er in dit stadium wel een beetje bij.....
We gaan nu aan de slag met deel 6, met blokjes nummer zoveel en het 4e grote blok. Zelf raak ik van alle aantallen nog wel eens in de war bij het schrijven van het patroon...en ben ik op een bladzijde blijven steken in deel 5 en het 3e blok, terwijl het toch heus gaat om deel 6 en het 4e blok.....

The blocks from part 6 of the mystery, small ones and bigger ones, patchwork and appliqué.

Dit blokje maak je weer 8 x, niets nieuws voor wat betreft de aantallen!

De blokken die je hierboven en onder ziet zijn een slag groter dan het eerste blokje.
De blokken hebben een klein verschil: kijk maar eens naar het hart van de bloemen: een vierkant of vier driehoekjes.
Voor het patroon heb ik uiteindelijk de eerste gebruikt: het werden anders toch wel erg veel stukjes.
(en voor diegenen die meedoen...de tweede afbeelding heb je in het klein. Eén van de quiltsters was gisteren erg alert. Ze zag dat de overzichtstekening en het patroon niet helemaal hetzelfde waren....) 
 En dan het laatste blok: Natuurlijk kun je het grote patchwork blok vervangen door een applicatieblok.
En tot slot wordt het tijd om de bloembedden te vullen met kleur. De komende tijd moeten er veel strookjes worden gesneden en worden de bloembedden gevuld.

Afbeeldingen van de vorige maand komen in een volgend berichtje: dat kun je morgenochtend bij het ontbijt lezen.!
En morgen is er ook nog quiltbee...je bent van harte welkom om te komen werken, kletsen en bij te praten.

Veel quiltplezier,
Françoise

1 comment:

  1. Hallo Françoise, ik neem me elke keer voor om naar een bee van je te gaan, maar elke keer blijkt er weer iets tussen te komen. Ook morgen weer. Maar het gaat er een keer van komen. Groetjes, Marja

    ReplyDelete