Saturday, March 22, 2014

Fijne zaterdag

 Als er quiltbee is op zaterdag, dan zorg ik dat er ook altijd iets van mijn eigen werk klaar ligt om te doen. Niet te moeilijk, want mijn aandacht is ook bij andere zaken tijdens de bee.
Maar ik kan de volgende blokken van de mysterie gaan naaien, ze liggen gespeld klaar. De speldenkussens zijn helemaal leeg...
Ook wilde ik deze stroken nog even laten zien. Ze zijn onderdeel van de mysterie De hof van Adriana. Ik noem ze 'muurtjes', een hof is tenslotte omheind. Dat kan met een muurtje (er groeit al het een en ander op) en natuurlijk ook met een mooie haag...Door het geen muur maar een haag of heg te noemen ontstaat er misschien wel een ander beeld op je netvlies. Of wat dacht je van een muur die helemaal begroeid is met een blauwe regen of een klimroos? Je kunt dan met de kleuren weer alle kanten op.
Hoeveel speldjes heb jij in de loop der jaren al verzameld? Dit zijn de verschillende van het Quiltersgilde die ik in de afgelopen 20 jaar heb gekocht. De meest recente ligt rechtsboven. Deze kocht ik vorige week tijdens de regiodagen in Oisterwijk. Een mooie gelegenheid om ze allemaal weer eens bij elkaar te leggen en te zien hoe verschillend ze zijn. 
En vanmorgen ging mijn oog ook eens langs de vele quiltboeken die in mijn kast staan. Een aantal favoriete boeken staat beneden, maar er zijn er meer...
Dit prentenboek kocht ik in 2000 in New York. Prachtige afbeeldingen en een goede inspiratiebron

Kijk maar eens binnen in...Een quilt sandwichen in de bloemenwei lijkt me een stuk aangenamer dan binnen op de plavuizen of het parket....

En zo is de zaterdag gevuld met gezelligheid, lapjes, inspiratie en niet te vergeten de zwemles.
Het proefzwemmen is goed gegaan, dus volgende week zaterdag wordt er afgezwommen.
En omdat het vanmorgen zo gezellig was...is er volgende week zaterdag 29 maart weer een quiltbee van 10.00-13.00 uur. Dus was je vandaag niet in de gelegenheid?
Volgende week is er een herkansing.

Nog een fijn weekend,
Françoise

No comments:

Post a Comment