Friday, November 29, 2013

De Hof van Adriana deel 2

En zo is het alweer eind november en tijd voor deel 2 van de mysterie De Hof van Adriana. Het patroon verschijnt iets eerder dan gebruikelijk ivm Pakjesavond en de stadsopera JHeronimus waar ik acte de présence moet geven.
 
Deze keer moeten er eerst een paar knopen worden doorgehakt: wel of geen applicatie in de quilt. Het kan namelijk allebei. Op verzoek twee mogelijkheden, omdat nu eenmaal niet iedereen van appliqueren houdt. Dat is iets om de komende maand over na te denken.

Hier de achterkant van het volgende blokje. De hartjes worden geappliqueerd (ja, dat is voor iedereen) . Waarom ook de achterkant? Dan kun je ook zien hoe het blokje gestreken wordt. De naadjes gaan dus naar de blauwe stukjes, zo komen deze delen al vanzelf wat omhoog. Daarna alles als een molentje in het rond.



En het eindresultaat: veel verschillende malletjes, maar nergens kruisingen met veel stukjes die bij elkaar komen..dat is echt heerlijk werken en geeft goed resultaat.
 
Zin om toch nog mee te doen?
Dat kan natuurlijk!
 
Nog 3 nachtjes slapen en dan kan ik beginnen met breien van de adventsshawl...Zo wacht ik dus vol ongeduld op het eerste patroon en moet mr. X wachten met het openen van het eerste vakje van zijn Lego adventskalender. Je snapt wel wat wij de komende weken elke ochtend bij het ontbijt doen?
Juist, patroon lezen en Lego bouwen.
 
ps. Hebben jullie al op Wietskes blog gekeken? Hier staan de eerste lessen/workshops die ik bij haar ga geven. We gaan aan de slag met de voorbeelden nu de stoffen bij Wietske binnen zijn.
Ondertussen ben ik ook druk met mijn agenda, hierover spoedig meer.
 
Veel quiltplezier,
Françoise

1 comment: