Sunday, September 8, 2013

Mysterie...De Hof van Adriana

Hè, hè, eindelijk is het er van gekomen om de informatie over de nieuwe mysterie op mijn blog te zetten: kijk maar op de pagina De Hof van Adriana... (zie tabblad hier ergens boven).

Ik krijg er zin in om aan te beginnen, maar dan moet ik eerst aan de slag met de details van het ontwerp. De stoffen lagen al een tijdje te roepen: sorteer me en kies mij, nee mij!

Dit jaar heb ik stof gekozen, die ergens uit de kasten en dozen tevoorschijn is gekomen.
Stof die er al jaren ligt, ooit gekocht omdat het zo'n mooi lapje is. Stof die over is van een project. Stof van een project dat ik niet meer ga afmaken (ook dat kan een goed gevoel zijn). Kortom, ik heb alle kasten en dozen opengedaan en een stapel gemaakt.

Het moet een frisse, zomerse tuin worden: echt een quilt waar ik van hou met de felle kleurtjes...
Dit is de chaotische doos met stofjes, zo uit de kasten geplukt en bij elkaar in een doos gepropt.

Hier liggen ze gesorteerd op tafel.
Mr. X wilde graag een spelletje spelen, maar ja, ik wilde lapjes kiezen.
We hebben toen maar samen gekozen. Ik heb uitgelegd wat een hof is...een binnentuin...net zo als het woord doolhof...
Nou heeft een doolhof veel groen, maar deze hof wordt kleurig.

Deze stoffen zijn afgevallen...nu dan tenminste...

Maar ik denk dat dit wel genoeg is...Wit als basis voor mijn applicaties en de achtergrond van het patchwork. De stofjes met uiltjes en sterren in blauw komen niet uit een quiltwinkel, maar zijn wel erg leuk. Ik mocht ze houden na het maken van de handwerktassen...leuk aandenken om ze te verwerken. Er moet nog wat meer bruin in...dat heb ik niet voldoende in huis. Nog op zoek dus naar het JUISTE bruin.

 
Het avontuur kan dus beginnen: Denk er eens over om mee te doen, gewoon voor het avontuur of omdat je het niet kunt laten.
Omdat je deze helemaal op de machine wilt maken en je vaardigheden op dit apparaat wilt ontwikkelen. Zo heb je elke maand een gerichte opdracht.
 
 
Nu lekker stofjes gaan verzamelen.
Heb je al een idee of een voorraad, maar weet je het niet?
Uiteraard ben je van harte welkom voor advies.
Bijvoorbeeld a.s. zaterdag tijdens de QUILTBEE bij mij thuis/atelier in Vught.
Lekker werken aan een project en de draad na een lange zomer weer oppakken.
 
Veel quiltplezier,
Françoise

2 comments:

  1. Leuke lapjes zal zeker een frisse quilt worden.

    ReplyDelete
  2. Ohhh Françoise, heerlijk al die vrolijke lapjes! Wat een goed idee om eerst in eigen kast te kijken. Dit gaat weer een heel leuk project worden! Groetjes, Annemarie

    ReplyDelete