Thursday, April 4, 2013

Quiltrol deel 6

Gisteren realiseerde ik me dat ik al tijden niet 'gewoon' een paar lapjes aan elkaar heb genaaid. Ik heb natuurlijk gequilt aan mijn huisjes. Deze heb ik gisteren naar Jeanneke gebracht en vandaag wordt de quilt opgehangen, samen met die van Jeanneke, Suuske, Willeke, Annemarie, Marina en nog een aantal waarvan ik de namen niet ken.
Het was gisteren al leuk om een aantal verschillende bij elkaar te zien liggen, maar hangend natuurlijk nog leuker.
En ook ben ik eindeloos aan het appliqueren: hartjes, sweet hearts (dat zie je morgen)
Bovenstaand blok heb ik dus maar eens afgemaakt. Heerlijk gewoon wat driehoekjes onder de machine door. Dit is een blok van een quilt waar ik al jaren mee bezig ben. Nog twee blokken, dan nog de tussenbanen...wie weet komt-ie ooit af.


Dit zijn twee blokjes van de quiltrol, deel 5 en 6. Ook gequilt inmiddels (op de machine)
Hier zie je deel 6 in volle glorie. Dit heb ik maandagmiddag geborduurd. Ziek kind lag te slapen en ik zat heerlijk in het zonnetje (achter glas)

Nu is het weer tijd om machinaal te quilten. Mijn rozettenquilt moet ook maar eens af... Het voelt nl. best wel fijn als een quilt af is...ik was zo voldaan toen de bies om de huisjesquilt zat. Je wilt dan meteen nog een quilt afmaken!
Met mr. X gaat het inmiddels al weer een stuk beter, morgen gewoon weer naar school en dan is het alweer weekend.
 
Veel quiltplezier,
Françoise

No comments:

Post a Comment