Friday, April 12, 2013

Afgelopen week, kunstroute en workshop

 
Dit bord hing afgelopen weekend bij mijn moeder, Inge Duin, aan het raam. Ze is lid van de kunstenaarsclub in het Statenkwartier in Den Haag.


Dit stond in de voortuin om de bezoekers welkom te heten.
 
 
Wat je al niet met gequilte kaarten kunt doen. Naast dat het interessant is om de kunst te bewonderen, aan huis bij de kunstenaars, zijn ook de huizen vaak interessant. Ik heb mooie tegelvloeren gezien en gekleurd glas in lood.
Omdat ik toch in Den Haag was, stapte ik ook nog even op de tram naar de Patchwork en Quiltdagen in Rijswijk. Natuurlijk hingen daar alle huisjes, dat heb je elders al genoeg kunnen zien.
Mijn oog viel op dit huisje...de mysterie quilt uit Quiltnieuws. Leuk om je eigen ontwerp in heel andere kleuren en al af terug te zien

Het was mooi weer, dus liepen we ook nog even naar het Gemeentemuseum. Dit kun je ook doen met oude monitors.

Kleurige balen plastic flessen, eigenlijk best leuk om te zien

En weer thuis fietsten we deze week weer langs het kapelletje...helemaal klaar en te betreden.
Omdat je hoog staat, voelt het heel weids, al hoor je het verkeer zoeven over de A2 achter je.
Als ik zo naar de stad kijk, moet ik altijd denken aan het boek van Ken Follet, Pilaren van de aarde.
Zo zag het er ook in de Middeleeuwen uit, de nadering van een stad, waarbij de kathedraal het grootste bouwwerk is en overal bovenuit troont.
 
En wat deed ik verder? Lapjes snijden, dat was weer even nodig.
Verder zijn een aantal cursisten weer wat wijzer geworden over het machinaal quilten.
Morgen komen er weer cursisten voor deze cursus. Leuk...
Wie weet kunnen we 's middags met een kopje thee buiten zitten...
Maar vooral geldt: kilometers maken.
 
Volgende week zaterdag op 20 april is er weer Quiltbee.
Kom deze dag tussen 10-15 uur lekker werken, even opschieten of ter inspiratie.
 
En aangezien een afspraak op 29 juni is komen te vervallen, ga ik deze dag een speciale workshop plannen. Iets met een hart en borduren. Ik hoop dat het mooi weer is, want je kunt het ook prima in het zonnetje doen. We zorgen dat de lapjes niet wegwaaien.
Kosten voor deze dag: € 30,- euro, incl. lunch en patroon.
Je kunt je al aanmelden via een e-mail, de workshop staat nog niet op de website!
De workshop is natuurlijk bij mij thuis in Vught!
 
Op 27 april is er nog een plaatsje vrij bij het machinale quilten...
 
Met groet en een fijn weekend,
Françoise

No comments:

Post a Comment