Friday, February 8, 2013

Sweet Hearts deel 4

 
Het snijden van de driheoeken, zo komt recht van draad op de goede plek
Het aan elkaar naaien van de vierkanten en driehoeken

Vouw de naden richting de driehoeken
En dan worden het vier banen
 
Voor de grote quilt, nog wat hartjes appliqueren

Zo ziet de achterkant eruit


Zo is de hele baan, beetje lastig te zien, maar de blogger draait bewerkte foto's af en toe. Vooral als deze foto's met een prodcut van Apple zijn gemaakt. Hoogst irritant...deze is aan mijn aandacht ontschoten. Want als je de opgeslagen foto nog een keer linksom en dan weer rechtsom draait...is het probleem verholpen
Het hartje komt 2 cm vanaf de hulplijn

 
En natuurlijk wordt er vandaag Carnaval gevierd op school. Het thema is Sneeuwland voor groep 3 t/m 8. De grote zaal is werkelijk waar prachtig versierd.
Groep 1 en 2 hebben als thema: Feest in het paleis...
Hier was het om 6.15 uur al feest....mister X had er erg veel zin in en lag de nieuwste tophit: I follow you al te zingen in bed...
 
Bij de school aan de overkant arriveerde om 7.45 uur een auto met paardentrailer. Zouden ze een echt paard in de gang gaan zetten? Nee, dat was toch niet het geval!
 
Fijne carnaval, maar vooral veel quiltplezier,
Françoise

5 comments:

  1. Leuk een voorbeeld bij de hand. Dat heb ik altijd wel even nodig.
    Het was weer erg gezellig gisteren!!
    groetjes
    Wietske

    ReplyDelete
  2. inderdaad heerlijk toch een leidraad van de meester. heb er weer veel zin in! fijn weekend voor een ieder met of zonder carnaval. lia heuvelman

    ReplyDelete
  3. Wat fijn dat je de uitleg van de mysterie zo duidelijk op je blog hebt gezet.
    Wat grappig van X dat hij lag te zingen in bed :-)
    Fijn weekend en tot gauw.
    Groet Mandy

    ReplyDelete
  4. Ach wat fijn, uitleg met de foto's erbij, altijd handig om nog even naar te kijken tegen de tijd dat ik zo ver ben..!
    Binnenkort kom ik langs voor de randenstof voor de Huisjes maar dat laat ik je dan van te voren nog weten.

    Fijn weekend!

    Groetjes, Suzanne

    ReplyDelete
  5. Volgens mij heb je die voorbeelden speciaal voor mij op jouw blog gezet!!!
    Bedankt, dit wordt 'n eitje...

    Alaaf en tot Aswoensdag allemaal.

    ReplyDelete