Friday, August 31, 2012

Rondedans quilten

Na een paar nachtjes slapen was het tijd om met het quiltwerk van de rondedans te beginnen.
Eerst ruitjespapier, liniaal en passer

De grote of de kleine ster?
De kleine is mooier....

Kijk, hier is die in de eerste rozet van het midden.

Ook in de blaadjes en rondom wordt gequilt. Het moet wel een beetje intensief, want dat is toch het mooiste.
 
Nu weer achter de naaimachine om machinaal te quilten. Twee dagen niets gedaan om de knopen uit mijn schouder te laten verdwijnen: dat heeft nog niet echt geholpen, maar er moet gewerkt worden...anders komen ze niet af.
Een aantal maatregelen om goed voor mijn schouder te zorgen:
1. Mijn linkerduim ingetaped, als ik deze niet overstrek krijg ik minder last van mijn schouder
2. De pianokruk zit net iets hoger...beter voor mijn houding, maar ik kan toch nog de naald zien
3. Ik zet de kookwekker, steeds 10 minuten, dan even wat anders doen...
Zo ga ik de ochtend wel doorkomen, naar buiten kijken doe ik maar niet: het is even wennen zo'n herfstdag...waar zijn mijn sokken?
 
Veel quiltplezier,
Françoise

1 comment:

  1. Ach, zo snel koelt het nog niet af hoor, het was gisteren erg gezellig en warm in jouw kamer. Ik vond het prettig om er te zijn en te genieten van je vakkundig advies.
    ik meld me snel weer......
    Sterkte met je schouder en mocht je klaar zijn in de tuin? In de binnenstad van Den Bosch is een dakterras waar veel planten staan met dode blaadjes. Misschien haalt dat de laatste weerbarstige knopen uit je schouder.

    groetjes

    Wietske

    ReplyDelete