Monday, June 13, 2011

Inspiration

 Yesterday we went to Arnhem, to the Openlucht museum. It has a lot of historical buildings, like windmills, farmhouses etc. But also a house with a interior from the 70's. It looked so familair to my childhood..... time flies, my youth is at a museum! Look at the orange sewing machine....you need sunglasses.....

Zonnebril nodig tijdens het naaien! En wat dacht je van een zitkuil met bielzen en macramé bij de voordeur?
Ook inspiratie in tegelvorm en deze paardjes kunnen ook zo een draaimolen in.


Deze tram, met exact hetzelfde nr en bestemming was dagelijkse kost toen ik in Rotterdam woonde en met het openbaar vervoer reisde in mijn studietijd. De trams rijden nu in het museum rond....het voelde nog heel vertrouwd, knopjes opdezelfde plek....Vroeger zou ik de tram niet op de foto zetten, maar nu dus wel! Het was wel 30 jaar geleden dat ik in het Openlucht museum was, maar we gaan gauw nog een keer, want we hebben niet eens alles gezien. Nog geen quilts gespot op de bedden!

Veel quiltplezier,
Françoise

2 comments:

  1. Dat wordt de volgende keer vroeg op, want er is zoveel te zien! Ik zou eigenlijk niet weten of er quilts op de bedden liggen, er zijn in het depôt wel veel quilts te vinden, maar of je daarbij kunt?
    An Moonen heeft bij het Openlucht Museum haar onderzoek naar oude quilts gedaan.
    http://quiltaart.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Ik heb er geeneen op en bed zien liggen! (ben afgelopen zaterdag toevallig ook geweest...)
    Het depot was deels wel opengesteld voor publiek in een aparte 'tentoonstelling', erg leuk om te zien! Heb daar aleen ook gen quilts gezien, het was al bijna 5 uur helaas!!

    En die naaimachine, hij lijkt verdacht veel op een oude naaimachine van mijn moeder! Die was in ieder geval ook oranje!

    ReplyDelete